تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
کد خبر: ۲۶۹۴۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامانه بارشی جدید وارد خوزستان می شود
مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از اواسط روز شنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
\
 محمد سبزه‌زاری پنجشنبه افزود: این سامانه بارشی به ویژه در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب رگبار و رعد وبرق، وزش بادهای متوسط تا شدید در اغلب نقاط استان، احتمال ریزش تگرگ در برخی از نقاط و احتمال بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

وی افزود: تا اواسط روز شنبه جوی پایدار بر روی استان خواهیم داشت و پدیده غالب در این ایام مه رقیق یا غبار صبحگاهی و در برخی ساعات وزش باد متوسط خواهد بود و تا روز شنبه روند افزایش دما پیش بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی خوزستان ادامه‌داد: در شبانه روز گذشته شادگان با ۲۳.۶ و دزپارت با ۱.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را داشتند و حداکثر دمای اهواز ۲۱.۶ و حداقل ۱۲.۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

سبزه زاری با اشاره به بیشترین میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته خوزستان در ایذه با ۱۷.۴ میلیمتر افزود: میزان بارش ۲۴ ساعته در ایستگاه های هواشناسی خوزستان ایذه ۱۷.۴، امیدیه ۱۰.۷، لالی ۸.۶، دهدز ۷.۶، آغاجاری ۵،گتوند ۲.۵، مسجدسلیمان ۱.۵،شوشتر ۱.۵،بهبهان ۰.۹، رامهرمز ۰.۷، شوش ۰.۴، اهواز ۰.۴، حسینیه ۰.۳ میلیمتر گزارش شد .

وی افزود: میزان بارش ۲۴ ساعته در ایستگاه باران سنج هواشناسی در مال آقا ۱۸،قلعه تل ۱۷، سراک ۱۴، باغملک ۱۴و شیوند هشت میلیمتر ثبت شده است.

روز گذشته نیز اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه جدید بارشی از شنبه هفته آینده به استان، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار