تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۹۴۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت نامناسب معابر مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)
یکی از ساکنان مسکن مهر بندرامام خمینی گفت: یکی از ضعیف‌ترین پروژه‌های مسکن مهر در بندرامام خمینی اجرا شده است و ساکنان این خانه‌ها حتی از امکانات اولیه زندگی نیز بهره‌مند نیستند.
فارس من| وضعیت نامناسب معابر مسکن مهر بندر امام خمینی(ره)

پس از گذشت 15 سال از ساخت مسکن مهر در بندر امام خمینی(ره) هنوز خیابان‌ها و معابر اصلی این پروژه‌ آسفالت نشده است و با کوچکترین بارندگی شرایط اسفباری برای ساکنان این خانه‌ها رقم می‌خورد.

یکی از ساکنان مسکن مهر بندرامام خمینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در طرح اولیه‌ای که از پروژه‌ی مسکن مهر بندر امام خمینی وجود دارد فضای سبز کافی، مسجد، مراکز درمانی و ... دیده شده است، اما امروز هیچکدام از این موارد در آن اجرا نشد.

پروژه‌ی رها شده

وی با بیان اینکه یکی از ضعیف‌ترین پروژه‌ها‌ی مسکن مهر در بندرامام خمینی اجرا شده است، ادامه داد: خیلی از ساختمان‌ها در این مجموعه هنوز کامل نیست و به حال خود رها شده است.

یکی دیگر از شهروندان بندرامام خمینی نیز با بیان اینکه از دولت مردمی انتظار داریم به وضعیت ما رسیدگی کند، به خبرنگار فارس گفت: در حال حاضر ما در بیابانی با چندین آپارتمان سه‌طبقه یا چهارطبقه زندگی می‌کنیم که فاقد امکانات اولیه است.

وی با اشاره به وضعیت تاسف‌بار خیابان‌های اصلی در این مجموعه بیان کرد: هیچ زیرساختی در این منطقه فراهم نیست حتی ما از نظر برق و فاضلاب نیز ما دارای مشکل هستیم.

یکی دیگر از ساکنان این مجموعه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: فرزندان ما در زمان بارندگی به سختی به مدرسه می‌رسند چون سرویس‌های مدارس و تاکسی سرویس‌ها حاضر نیستند در این شرایط وارد خیابان‌های پر از گل‌ولای شوند.

آسفالت مطالبه‌ی جدی شهروندان

وی با بیان اینکه این پروژه همچنان در کما به سر می‌برد، گفت: حتی پیمانکاران نیز حاضر نیستند مسئولیت این پروژه را بر عهده بگیرند و ساکنان این منطقه که تنها مطالبه‌ی جدی آنها آسفالت خیابان‌های اصلی است، ناامید شده‌اند.

یکی دیگر از شهروندان بندرامامی نیز به خبرنگار فارس گفت: مجموعه‌ی ما تنها 5 دقیقه با شرکت‌های بزرگ پتروشیمی فاصله دارد اما مردم با بدترین شرایط در حال زندگی هستند. برخی از خانواده‌ها بچه معلول دارند و بعضی از افراد سالمند هستند و برای آنها تردد از میان گل‌ولای بسیار سخت است.

به گزارش فارس، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن سال‌گذشته بازدیدی از پروژه‌های ساخت مسکن در بندر امام خمینی داشت اما تا کنون هیچ‌ تغییری در شرایط مسکن مهر در این منطقه اتفاق نیفتاده است.

روشنایی و آسفالت معابر، شبکه‌ی فاضلاب، امنیت اجتماعی و خدمات شهری از مطالبات ساکنان پروژه‌ی مسکن مهر بندر امام خمینی(ره) است. مطالباتی که هنوز از سوی مسئولین مربوطه پاسخی به آن‌ها داده نشده است.

ساخت مسکن مهر از دولت‌ نهم با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد آغاز شد و بر اساس این طرح قرار بود که سالانه تعداد یک میلیون و پانصد هزار واحد مسکونی یا زمین در سطح کشور به مردم واگذار شود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار