تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۹۳۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰ دکل نفتی در حال جابجایی/ تکمیل ۹۹ حلقه چاه نفت در سال ۱۴۰۱
 معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری، از تکمیل حفاری نود و نهمین حلقه چاه نفت در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۲۰ دستگاه دکل این شرکت برای ادامه عملیات های حفاری نفتی در حال جابجایی به نقاط مختلف کشور هستند.

مسعود افشار  اظهارکرد: شرکت ملی حفاری ایران در ساعات پایانی سال ۱۴۰۱ موفق به تکمیل نود و نهمین حلقه چاه نفت و گاز شد و هم‌اکنون نیز حفر و تکمیل تعداد قابل توجهی از چاه دیگر نفتی کشور در مراحل اجرا قرار دارد.

وی ادامه داد: چاه شماره ۱۸۹ در مناطق نفتخیز جنوب آخرین حلقه چاهی بود که تکمیل آن در کارنامه عملکرد سال گذشته این شرکت ثبت شده است.

افشار اظهار کرد: از مجموع چاه‌های حفر شده در سال قبل، ۱۵ حلقه توسعه‌ای توصیفی، پنج حلقه اکتشافی و ۷۹ حلقه تعمیری- تکمیلی بوده است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری با بیان اینکه از این تعداد ۷۷ حلقه چاه در گستره فعالیت پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است ادامه‌داد: همچنین تعداد هشت حلقه در محدوده عملیاتی شرکت نفت فلات قاره در حوزه فرا ساحل، هشت حلقه در اجرای طرح های توسعه ای شرکت مهندسی و توسعه نفت، ۲ حلقه در قالب پروژه و چهار حلقه در پروژه های مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری، تکمیل و در اختیار شرکت‌های کارفرما قرار گرفت.

افشار با بیان اینکه هم‌اکنون از شمار ۷۳ دکل حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین ناوگان شرکت ۶۳ دستگاه در مدار عملیات قرار دارند افزود: در این بین نیز تعداد دستگاه های در حال جابجایی ۲۰ دکل هستند.

وی متراژ حفاری در سال گذشته را بیش از ۶۷ هزار متر عنوان و اظهارکرد: برنامه ریزی جامعی برای شتاب بخشی در عملیات حفاری صورت گرفته و انتظار می‌رود با بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری، در سال جدید شاهد به‌کارگیری تعداد دیگری دستگاه‌های حفاری شرکت در مناطق نفتخیز کشور باشیم.

گفتنی است، براساس آمار مدیریت برنامه ریزی تلفیقی، شاخص بهره‌وری شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۱ به ۶۲ درصد رسید در حالی این رقم در سال ۱۴۰۰ رقم ۴۸ در صد بود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار