تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۶۶۷۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۶۰ درصد ناوگان شرکت ملی حفاری نیاز به بازسازی دارد
  قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۶۰ درصد از ناوگان حفاری این شرکت نیاز به بازسازی دارد.

مهران مکوندی در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز ۱۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: زمانی بحث خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران مطرح بود و این شرکت جزء شرکت هایی بود که باید خصوصی سازی می شد اما نامه ای از سوی وزیر نفت زده شده تا از این بند خارج شود.

 وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالادستی است و نباید واگذار شود. این مساله شاید یک اشتباه سیستمی بوده و با نامه ای که وزیر نفت زده قرار است از فرآیند خصوصی سازی خارج شود.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران ۷۳ دستگاه حفاری با توان های متفاوت دارد که در حال کارکردن با کارفرمایان داخلی هستند.

مکوندی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد از ناوگان حفاری این شرکت نیاز به بازسازی دارد. اکنون در فرایند مناقصه هستیم تا شرکت هایی که توانایی دارند وارد بحث نوسازی و بازسازی اساسی این ناوگان شوند و نسبت به بازسازی اساسی و نوسازی ناوگان حفاری این شرکت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری یکی از پیش قراولان ساخت داخل قطعات بوده است، گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت حفاری توسط سازندگان داخلی تولید می شود و امیدواریم بتوانیم باقی نیاز را نیز از داخل استان تامین کنیم.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: در شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۲۲ هزار قطعه ساخت داخل شده است و در این نمایشگاه بخشی از قطعاتی که ساخت داخل نشده در معرض دید شرکت های دانش بنیان قرار گرفته است تا در صورت امکان بتوانند نسبت به بومی سازی آن ها اقدام کنند.

مکوندی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای کلان شرکت، استفاده از سازندگان داخلی است، تصریح کرد: در بحث بومی سازی تجهیزات نیز تجهیز مهم و استراتژیک تاپ درایو توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است که بسیار اقدام بزرگ و مهمی است. تجهیزاتی از این دست در گذشته نیز ساخته شده و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی در خصوص اثرگذاری نوسانات نرخ ارز بر روی فعالیت های این شرکت گفت: بخشی از درآمدهای شرکت ملی حفاری ارزی است و از این رو این نوسانات اثرگذاری چندانی بر روند فعالیت ها ندارد.

مکوندی در پایان گفت: در حال حاضر ۶۴ درصد دستگاه حفاری فعال وجود دارد که در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند و با توجه به اقداماتی که انجام می دهیم ۲۰ تا ۲۵ درصد از چاه ها زودتر از برنامه عملیاتی به اتمام می رسند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار