تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۶۷۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب :
خام فروشی نفت شایسته ایران نیست
 مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: خام فروشی نفت شایسته جمهوری اسلامی نیست و در این زمینه به طور جدی برنامه داریم زنجیره ارزش صنعت نفت را ارتقا دهیم و نفت را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل کنیم.

علیرضا دانشی در حاشیه بازدید از سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز ضمن تاکید بر ضرورت افزایش زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت اظهار کرد: خام فروشی نفت شایسته جمهوری اسلامی نیست و در این زمینه به طور جدی برنامه داریم زنجیره ارزش صنعت نفت را ارتقا دهیم و نفت را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل کنیم.

 وی افزود: نمایشگاه امسال مصداق تحقق شعار امسال و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به شرکت های دانش بنیان است به شکلی که امسال ۱۰۷ شرکت حاضر در این نمایشگاه دانش بنیان هستند که بخش عمده ای از آن‌ها را شرکت های خوزستانی تشکیل می دهند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به فعالیت های شرکت های دانش بنیان خوزستان گفت: خوزستان در ساخت تجهیزات صنعت نفت پیشرو بوده و فعالیت های بسیار خوبی داشته است. همچنین شهرک های صنعتی فعالی در استان داریم که گام های موثری در راستای پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور برمی دارند.

دانشی با اشاره به خودکفایی در تولیدات صنعت نفت عنوان کرد: در زمینه ساخت کالا پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم . خصوصا در ایام تحریم جهش بزرگی در ساخت کالاهای استراتژیک صنعت نفت داشتیم.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش زنجیره ارزش و ثروت در صنعت نفت گفت: خام فروشی نفت شایسته جمهوری اسلامی نیست و در این زمینه به طور جدی برنامه داریم زنجیره ارزش صنعت نفت را ارتقا دهیم و نفت را به یک بنگاه اقتصادی تبدیل کنیم؛ زیرا نفت یک کالای استراتژیک و سوق الجیشی در امور بین الملل است و می توانیم محصولات متعددی از نفت تولید کنیم و امیدواریم به برکت حضور شرکت های دانش بنیان نگاه ها به این سمت سوق پیدا کند.

دانشی در خصوص بحث جمع آوری گازهای مشعل گفت: قراردادهای خوبی با مجموعه های داخلی برای جمع آوری گازهای مشعل صورت گرفته است که نقش قابل توجهی در حفظ محیط زیست خواهد داشت.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار