تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۲۶۶۵۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور ۲ هشدار سطح زرد هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع تندباد و مواج شدن خلیج فارس
 اداره کل هواشناسی خوزستان در ۲ اطلاعیه جداگانه نسبت به وقوع تندباد لحظه‌ای و مواج شدن شمال غرب خلیج فارس از روز دوشنبه هفته جاری ۲ هشدار سطح زرد صادر کرد.

 در هشدار سطح زرد این اداره کل نسبت به وقوع وزش تندباد آمده است: وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای از اواسط روز دوشنبه تا روز سه‌شنبه در مناطق جنوبی و غربی و مرکزی خوزستان را شاهد خواهیم بود.

بر اساس هشدار سطح زرد دریایی، وزش باد متوسط گاهی شدید، افزایش ارتفاع موج و احتمال بارش پراکنده از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت جمعه قابل انتظار است؛ نوع مخاطره در روزهای دوشنبه و سه شنبه افزایش ارتفاع موج، سرعت باد متوسط گاهی شدید و احتمال بارش پراکنده و چهارشنبه تا جمعه آینده افزایش ارتفاع موج و سرعت باد متوسط در شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و دور از ساحل پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: سامانه بارشی از فردا دوشنبه تا اوایل روز پنجشنبه بر خوزستان تاثیر خواهد گذاشت و سبب رگبار و رعد وبرق، وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای (در مناطق شمالی و شرقی)، احتمال ریزش تگرگ در نقاط مستعد و بارش برف در ارتفاعات استان خواهد شد.

محمد سبزه زاری ادامه داد: بارش در دیگر نقاط خوزستان به صورت پراکنده و نقطه‌ای خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته بهبهان با ۲۰.۳ و ایذه با ۲.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب بالاترین و پایین ترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز در این مدت ۱۸.۷ و حداقل ۵.۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به بارش باران از روز دوشنبه هفته جاری هشدار سطح نارنجی صادر کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار