تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای پروژه "آگاه‌سازی از مخاطرات مین و مواد منفجره" در خوزستان
 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ارائه آموزش‌های آگاه‌سازی از مخاطرات مین و مواد منفجره به ۵۱ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

وحید شعبانی با اشاره به وضعیت مناطق آلوده به مین در خوزستان اظهار کرد: هر چند جمعیت هلال احمر خوزستان اطلاعات دقیقی در مورد محل دقیق و میزان مین‌های کار گذاری شده، در دسترس ندارد اما بر اساس آمارهای رسمی، آلوده‌ترین نقاط به مین در استان خوزستان شوش، فکه و چنانه هستند.

وی افزود: مناطق شهرستان‌های دشت آزادگان، شوش، آبادان و خرمشهر نیز بیشترین تاثیر را از آلودگی به مین دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: یکی از وظایف این جمعیت، آموزش همگانی در حوزه‌های امدادی و مخاطرات اجتماعی است بنابراین مواجهه با این شرایط در صورت نداشتن آگاهی به مخاطرات مین، می‌تواند منجر به بروز حوادث و حتی فوت شود.

شعبانی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از مردم کمتر از خطرات و نحوه مواجهه با این مخاطرات آگاهی دارند، اجرای پروژه "آگاه‌سازی مردم از مخاطرات مین و مواد منفجره" ضرورت دارد. در کنار پاکسازی مناطق از مین، امکان اینکه جای آلوده‌ای کشف نشده یا خوب پاکسازی نشده باشد، وجود دارد بنابراین آگاه‌سازی برای اقشار مردم و عمدتا روستاییان و عشایر مرزنشین بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: در این راستا دوره‌های آموزشی مخاطرات مین برای جوامع هدف از جمله روستاییان، عشایر و سربازان حوزه مرزبانی برگزار شده است تا بدانند باید چه مسائل ایمنی را رعایت کنند.

شعبانی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون با ارائه آموزش‌ها به مواکب اربعین، روستاییان و ساکنان مناطق مرزی خوزستان، ۵۱ هزار نفر از آموزش‌های این جمعیت بهره برده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار