تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۲۶۶۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی به هنرستان های خوزستان اضافه شد
  مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان گفت: طی امسال، افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی به هنرستان‌های خوزستان اضافه شده است.

مسعود حمیدی نژاد روز یکشنبه در حاشیه اختتامیه مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه سرایی کشور در بخش پسران در حسینیه ثارالله دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی و بهار انقلاب را در هوای بهاری خوزستان جشن می‌گیریم.

وی برگزاری مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه سرایی در شهرستان دزفول را از جمله ویژه برنامه‌های دهه فجر دانست و گفت: تعدادی مدرسه، مراکز ورزشی، چمن ورزشی و گلخانه در نقاط مختلف استان خوزستان در طول دهه فجر افتتاح یا کلنگ زنی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مشکلات موجود گفت: مهمترین چالش بعد از دوران کرونا در آموزش و پرورش، بازگرداندن دانش آموزان به کلاس درس بود که با همت وزارت آموزش و پرورش، بازگشایی مدارس از فروردین ماه امسال شروع و بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان به کلاس‌ها برگشتند.

وی با بیان اینکه مهرماه نیز همه مدارس قدرتمندانه بازگشایی شدند؛ افزود: کمبود معلم و توانمندسازی معلمان در استان خوزستان یکی از چالش‌های جدی این حوزه است.

حمیدی نژاد اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح رتبه بندی، احتمال می‌رود تعداد زیادی بازنشسته داشته باشیم لذا کمبود معلم ما را نگران می‌کند البته با وجود همکاران فعلی، بازنشسته و نیروهای دیگر این مشکل رفع شده است.

وی افزود: برای حل اساسی مشکل و با توجه به تدریس ۳۰ ساعته معلمان، یک چالش جدی در این زمینه وجود دارد که وزارت آموزش و پرورش به دنبال حل مشکل است و امیدواریم این مشکل تا حدودی در سال آینده رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهارکرد: استان خوزستان از نظر تعداد معلم فاصله زیادی با شرایط استاندارد ندارد و جزو استان‌های میانه روبه بالای جدول است که امیدواریم کمبودها با جذب دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان به حداقل برسند.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خوزستان طی امسال گفت: در بحث ورزشی در طرح شهید سلیمانی بیش از ۹۳ طرح در استان داشتیم که بالای ۷۵ درصد آنها اجرایی و عملیاتی شده و سعی می کنیم تا پایان سال بقیه آنها را اجرا کنیم.

حمیدی نژاد افزود: طی امسال، با همت مسوولان حدود ۳۰۰ کلاس درس به فضاهای آموزش و پرورش خوزستان اضافه شد.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰میلیارد ریال تجهیزات کارگاهی به هنرستان های خوزرستان اهدا شده و چند هنرستان کشاورزی و صنعتی نیز سال آینده افتتاح می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: تجهیزات و امکانات ورزشی نیز طی امسال به شهرهای مختلف استان تزریق شد ولی تامین تجهیزات برای یک میلیون و ۱۰۰ دانش آموز و ۱۲هزار مدرسه استان دشوار است.

وی افزود: طبیعی است که امکانات و تجهیزات جوابگو نباشد؛ مقداری عقب ماندگی وجود دارد که باید تلاش شود این کمبودها با همت مسوولان و کمک خیرین جبران شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار