تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۲۶۶۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جمهوری اسلامی ایران، موتور محرکه فعالیت‌های قرآنی منطقه است
 مسوول تشکل‌های قرآنی عراق ضمن ابراز خرسندی از حضور در محفل قرآن دوستان در دزفول گفت: جمهوری اسلامی ایران، موتورمحرکه فعالیت‌های قرآنی منطقه است.

 علا وائلی روز یکشنبه در آیین اختتامیه مسابقات کشوری همخوانی و مدیحه سرایی کشور در حسینیه ثارالله دزفول، اهل قرآن را بهترین انسان‌های روی زمین دانست و از وزارت آموزش و پرورش ایران و مسوولان مربوطه برای برگزاری این مسابقات قدردانی کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی و شیعیان ایران مجذوب قرآن هستند ما نیز آمادگی داریم برنامه مشترکی در این خصوص اجرا کنیم تا روابط ایران و عراق مستحکم‌تر شود.

مسوول تشکل‌های قرآنی عراق اظهارکرد: آنچه در مسابقات قرآنی ایران در دزفول مشاهده شد نظم و دقت در مسایل فنی و پشتیبانی بود که قابل ستایش است.

وی یاد شهید ابو مهدی المهندس و سردار سلیمانی را گرامی داشت و افزود: اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود ناچیز است؛ امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی دین خود را به شهدای مقاومت ادا کنیم.

وائلی از برگزاری ۱۰۰ محفل قرآنی به مناسبت دهه فجر در عراق خبر داد و گفت: مسابقات قرآنی در ۱۴ استان عراق برگزار شده و به مناسبت دهه فجر نیز مسابقات قرآنی در ۱۰ استان عراق برگزار می‌شود.

مسعود حمیدی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: قرار است برنامه مشترکی با عنوان مقاومت در سطح آموزش و پرورش اجرا شود.

ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن و مدیحه سرایی با حضور دانش آموزان داراقرآن سراسر کشور در اردوگاه شهید رجایی دزفول از روز جمعه آغاز شد که امروز نفرات برتر پسران معرفی شدند.

مسابقات دختران نیز از سه شنبه در دزفول آغاز می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار