تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۶۶۵۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فارس، رتبه برتر بخش پسران مسابقات همخوانی قرآن کریم را کسب کرد
  نتایج ششمین دوره مسابقات کشوری همخوانی قرآن کریم و مدیحه سرایی در بخش پسران روز یکشنبه در حسینیه ثارالله دزفول اعلام شد و گروه نجم دارالثقلین امام خمینی(ره) فسا استان فارس رتبه برتر را کسب کرد.

 مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش روز یکشنبه در آیین اختتامیه این مسابقات در حسینیه ثارالله گفت: ۳۲ گروه در مرحله مقدماتی و ۱۵ گروه در مرحله نهایی این مسابقات حضور داشتند که پس از یک رقابت فشرده با داوری چهار نفر از اساتید بین المللی و ملی نتایج اعلام شدند.
میکائیل باقری افزود: گروه نجم دارالثقلین امام خمینی(ره) فسا استان فارس رتبه اول، گروه انصارالمهدی ناحیه یک استان قم رتبه دوم و گروه‌های اداره آموزش و پرورش بابلسر استان مازندران و آموزش و پرورش شادگان خوزستان به طور مشترک رتبه سوم را از آن خود کردند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین اظهار کرد: با توجه به ظرفیت فعلی خوزستان برای نخستین بار طی ۴۰ سال اخیر میزبانی مسابقات کشوری در حوزه همخوانی و مدیحه سرایی به خوزستان پیشنهاد شد که با حمایت مدیرکل آموزش و پرورش و دستگاه‌های اجرایی این میزبانی را پذیرفتیم.
جاسم حسینی زاده، استان خوزستان را درگاه خروجی به سمت اربعین حسینی دانست و افزود: از فضای موجود و فضای مجازی برای جهاد تبیین استفاده شد.
وی ادامه داد: به دنبال وحدت و وفاق ملی نیز بودیم که این امر با حضور مسوول اتحادیه تشکل‌های قرآنی عراق همراه شد.
معاون آموزش وپرورش خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان دزفول در حوزه نیروی انسانی پای کار و توانمند و ظرفیت اردوگاهی آموزش و پرورش، میزبانی مسابقات به این شهرستان داده شد.
وی از مسوولان شهرستان دزفول برای همکاری جهت برگزاری این مسابقات قدردانی کرد و افزود: ۱۴ کمیته برای برگزاری این مسابقات تشکیل شد.

مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن‌های کشور از عصر جمعه با حضور ۱۶ گروه‌ در بخش پسران از ۱۵ استان کشور در دزفول آغاز شد.
۱۳ گروه نیز در بخش دختران به مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن آموزان مراکز دارالقران الکریم ادارات آموزش و پرورش راه پیدا کرده‌اند.
۱۰ داور ملی و بین‌المللی، مسابقات دختر و پسر را در اردوگاه شهید رجایی دزفول داوری می‌کنند.
مسابقات دختران نیز از روز سه شنبه هفته جاری در دزفول آغاز می‌شود.

گروه همخوانی قرآن فتیه النور عراق و دیگر گروه‌های تواشیح بین المللی ایران نیز در اختتامیه این مسابقات شرکت و برنامه اجرا کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار