تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۶۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اهواز افزوده شد

 رییس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ورود ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر گفت: ۸۹ دستگاه اتوبوس دیگر نیز خریداری شده است که با ورود آنها طی ماه های آینده ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی شهرداری اهواز ۲ برابر می شود.

 سیاوش محمودی روز جمعه در آیین رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید شهرداری اهواز افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهر اهواز در حال حاضر شامل ۹۰ دستگاه اتوبوس است که این تعداد تنها جوابگوی ۱۰ درصد نیاز این کلانشهر است.

وی افق توسعه ناوگان اتوبوسرانی اهواز را ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برآورد کرد و ادامه داد: به دلیل ضعف جدی ناوگان حمل و نقل عمومی در این کلانشهر از اوایل اسفند ماه پارسال با پیگیری و همت مجموعه شهرداری خرید اتوبوس‌ها آغاز شده است.

محمودی گفت: شهرداری اهواز در ماه های گذشته اقدام به خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس به ارزش هفت هزار میلیارد ریال کرده است که ۲۵ درصد از این مبلغ را شهرداری و ۷۵ درصد آن توسط دولت تامین شد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز دلیل تاخیر در ورود اتوبوس های خریداری شده را بدقولی شرکت سازنده در تحویل این اتوبوس ها اعلام کرد و افزود: با تکمیل ورود تمام ۱۲۹ اتوبوس خریداری شده به اهواز ظرفیت اتوبوسرانی اهواز ۲ برابر می شود که این امر یک تحول جدی در حوزه حمل و نقل عمومی این کلانشهر است.

نوسازی ۵۰۰ دستگاه تاکسی در سال آینده

محمودی همچنین با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان تاکسی‌های شهری اهواز گفت: بر اساس برنامه ریزی ها حداقل ۵۰۰ دستگاه تاکسی در سال آینده نوسازی شوند ضمن اینکه ۱۰۰ دستگاه ون نیز خریداری شده که این ون ها نیز در ماه های آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز اضافه می شود.

وی با تاکید بر مشارکت بانک ها برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز ادامه داد: پرداخت تسهیلات به رانندگانی که توان نوسازی خودروهای خود را ندارند باید با همکاری بانک ها اجرایی شود و در این زمینه شهرداری و شورای شهر اهواز این آمادگی را دارد تا پرداخت بخشی از این تسهیلات را متقبل شود.

وی با اشاره به توجه جدی مدیریت شهری به ایجاد خطوط بی آر تی در بودجه سال آینده گفت: مطالعات و برنامه ریزی لازم برای اجرای خط بی آر تی تکمیل و در صورت تخصیص سهم شهرداری از عوارض آلایندگی اجرای این کار به سرعت انجام می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار