تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۶۶۴۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دیوارکشی آرامستان ارامنه آبادان ضروری است
 سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آبادان با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی این شهرستان به صورت دوره‌ای و مستمر از آرامستان ارامنه بازدید می‌کنند گفت: از آنجا که آرامستان ارامنه آبادان نیازمند حفاظت دایمی است دیوارکشی حفاظتی این آرامستان ضروری به نظر می‌آید.

سید شمس‌الدین نوربخش‌غفاری  خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آبادان با همکاری سازمان منطقه آزاد اروند اصلاحات و اقدامات موثری در بهسازی این آرامستان انجام داد.

او با اشاره به اینکه این آرامگاه در حدود ۱۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و نزدیک به ۳۲۰ مقبره در آن وجود دارد گفت: بیشتر این مقبره‌ها از جنس سیمان هستند و نام اهل قبور با خط ارمنی روی قبرها حک شده است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان آبادان ادامه داد: روی برخی از قبرها به زبان انگلیسی، ارمنی و حتی عبری نیز جملاتی نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، آرامستان ارامنه مربوط به دوره پهلوی اول است و در شهرستان آبادان اول جاده خسروآباد و روبه‌روی تانک فارم بعد از بیمارستان ۱۷ شهریور واقع شده است.

آرامستان ارامنه ۱۰ دی ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۰۴۳ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار