تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۲۶۶۴۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وضعیت فاضلاب و معابر اهواز مورد گلایه شهروندان است / شهر تا نوروز آماده می‌شود
  شهردار اهواز با اشاره به اینکه امروز طرح‌های بزرگی مثل طرح فاضلاب شهری و آسفالت معابر شهر که مورد گلایه برخی از شهروندان هست با قوت و قدرت در حال برنامه‌ریزی و انجام است، گفت: این طرح‌ها را با کمترین زمان و با کیفیت مطلوب پیش می‌بریم و شهر را برای ایام نوروز آماده می‌کنیم.

رضا امینی در مراسم افتتاح پارک ریحانه ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و میلاد امام علی(ع) اظهار کرد: از دست اندرکاران این پروژه که به بهانه افتتاح آن در آستانه ولادت امیرالمومنین(ع) دور هم جمع شدیم قدردانی می‌کنیم و انشاءالله شیرینی استفاده و لذت بهره‌برداری توسط شهروندان و خانواده‌های محترم جبران برخی نقیصه‌ها را  داشته باشد.

 وی عنوان کرد: قرار است که انشاءالله چهار پهنه سواحل کارون به مساحت ۱۰۵هکتار که آخرین مراحل مطالعاتش در حال تکمیل است از سال آینده شروع و ساماندهی شود.

شهردار اهواز گفت: این قطعه ۴۸ هزار متری که توسط سپاه با کیفیت مطلوبی امروز به بهره‌برداری می‌رسد نمونه کوچکی از همان اتفاقات مبارکی است که در آینده در سایر قطعات شاهد آن خواهیم بود.

امینی با اشاره به اقدامات عمرانی سپاه برای اجرای این پروژه، به دو جمله کلیدی و تاریخی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) فرمودند ای کاش من هم یک پاسدار بودم و ما امروز این را بیشتر درک می‌کنیم و فکر نمی‌کنم افتخاری بزرگتر از این برای سرافرازان عزیز سپاه باشد و دیگر جمله تاریخی امام راحل این بود که اگر سپاه نبود کشور هم نبود و ما امروز متوجه شدیم که سپاه حضورش در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها چقدر نافذ، اثرگذار و مبارک است.

شهردار اهواز افزود: اکنون در اهواز به جز این پروژه فاخر و ارزشمند، دو پروژه بزرگ هم توسط زیر مجموعه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است یکی تقاطع غیر همسطح  مجاور دانشگاه شهید چمران، تقاطع شهید قربانی و اقدامات قرارگاه محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر اهواز است و از این حیث خیال‌مان راحت است که منابع به هدف می‌رسد. کیفیت کار با همکاری عزیزان ما در بخش فنی سپاه نیازی به نظارت آنچنانی ندارد و امیدوارم که این رویه ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: پیمانکاران بخش خصوصی هم زحمت می‌کشند و امیدواریم با همکاری آنها با بخش عمومی و غیر دولتی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی بتوانیم پروژه‌های بزرگی در شهر  کلید بزنیم.

شهردار اهواز با اشاره به آغاز افتتاح طرح‌های عمرانی در دهه مبارک فجر گفت: عزیزان ما در شورای اسلامی شهر توصیه کردند تا به جهت القاء روحیه امید و نشاط به مردم شریف اهواز در ایام دهه مبارک فجر طرح‌های عمرانی در مناطق را به بهره‌برداری برسانیم که  در این زمینه برنامه‌ریزی مختصری شده تا انشاءالله بتوانیم هر روز تعدادی از طرح‌های عمرانی را به مردم شریف اهواز هدیه کنیم.

امینی با بیان اینکه افتتاح این پارک امروز شأنیت داشت و به همین دلیل به طور مجزا یک مراسم ویژه  برگزار شد و قرار  نیست مجالس افتتاحیه به این سبک باشد، گفت: معمولا برای افتتاحیه‌ها صرفا در محل می‌رویم  و با تلاوت آیاتی از قرآن و اطلاعات سر پایی  شهردار منطقه و یک روبان نمادین، طرح را به بهره‌برداری می‌رسانیم. اتفاق خوبی که با همکاری، مشورت و هم فکری مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر افتاد این بود که ما هر هفته یک افتتاح در محلات مختلف برنامه‌ریزی کردیم.

شهردار اهواز عنوان کرد: در تدوین بودجه معمولا پروژه‌ها به صورت سنواتی بعضا به سال‌های بعد منتقل می‌شوند و بخشی در شش ماهه اول تامین اعتبار و اجرایی می‌شوند و بخشی نیز  در نیمه دوم سال؛ با این حال در نیمه اول سال علیرغم تعطیلات زیاد سه‌شنبه‌های هر هفته، افتتاحیه داشتیم که تاکنون ۲۳ هفته به سرانجام رسید.

وی یادآور شد: بقیه طرح‌ها جهت تکمیل و تامین منابع مالی و هم به جهت تنظیم برنامه‌های هفتگی و تعطیلاتی که به جهت اقلیم و شرایط جوی اتقاق افتاد قدری پیوستگی نداشت ولی انشاءالله  در این دهه جبران خواهد شد و تا انتهای سال هم ما هر سه‌شنبه یک طرح عمرانی در منطقه را تحویل مردم شریف اهواز می‌دهیم.

وی افزود: فرصت خدمت که برای ما امروز یک فرصت طلایی و مغتنم است علاوه بر باقیات صالحات و خادمی ملت، فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با همراهی مردم که الحق و الانصاف در اهواز حداکثر همراهی و صبوری را داشتند، حق و شأن آن‌ها را ادا کنیم.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه امروز طرح‌های بزرگی مثل طرح فاضلاب شهری و آسفالت معابر شهر که مورد گلایه برخی از شهروندان هست با قوت و قدرت در حال برنامه‌ریزی و انجام است، خاطرنشان کرد: این طرح‌ها را با کمترین زمان و با کیفیت مطلوب پیش می‌بریم و شهر را برای ایام نوروز آماده می‌کنیم لذا از مردم شریف اهواز تقاضا می‌کنم خادمان خود را در شهرداری و شورای شهر و بقیه دستگاه‌ها یاری کنند چرا که قطعا دعای خیر و صبوری آن‌ها به کیفیت برتر  فعالیت‌های ما منجر خواهد شد.

امینی گفت: امیدوارم نوروز خوبی در پیش رو داشته باشید؛ نوروزی که مقارن است با ایام ماه مبارک رمضان، و امیدوارم خیرات و برکات این ماه شعبان و رمضان برهمه ما جاری و ساری شود.

بنا بر اعلام شهرداری اهواز، بوستان ریحانه با مساحتی بالغ‌ بر پنج هکتار و هزینه‌ای بالغ بر ۷۸ میلیارد ریال از سوی شهرداری در راستای توسعه فضای سبز در مجاورت بلوار ساحلی غربی روبه‌روی بیمارستان مهر طراحی و احداث شده ‌است.

در بوستان ریحانه اقداماتی نظیر خاک‌برداری و خاک‌ریزی خاک نباتی، کف‌پوش گذاری، پایه روشنایی، وسیله بازی پلی‌اتیلن، نیمکت، ست تندرستی و... در راستای رفاه حال شهروندان جانمایی و اجرا شده ‌است.

در آینده نزدیک سواحل شرق و غرب کارون زیبا می‌شوند

حجت‌الله زارع‌زاده نایب رئیس شورای اسلامی اهواز نیز در این مراسم گفت: این ایام پر از خیرات و برکات است و در این ایام فرخنده شاهد افتتاح یکی از پهنه‌های زیبای ساحل غربی کارون و پارک ریحانه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: این پهنه و عرصه از کارون که به این زیبایی و با همت شهرداری اهواز و قرارگاه خاتم و مجری پروژه در قالب پارک ریحانه طراحی و اجرا شده است، می‌تواند الگوی بسیار شایسته و قابل تمدید و تکثیر در سایر پهنه‌های رودخانه زیبای کارون باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: بحث باز زنده‌سازی ساحل در شرق و غرب کارون که مراحل طراحی آن در حال تکمیل است از جمله این برنامه‌ها است که به ترتیب شاهد اجرا و تصاویر زیبای آن در قالب این پارک که به نمایش گذاشته شده است و افتتاح می‌شود، هستیم. ساحل شرقی و غربی بسیار زیبایی در آینده نزدیک در کارون می‌بینیم.

اگر اراده انجام کار باشد، مشکلات کار کمتر می‌شود

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نیز در این مراسم گفت: در خصوص افتتاح این پروژه شهرداری اهواز از شهردار و بسیج سازندگی تشکر می‌کنیم.

وی افزود: مهم این است اگر کاری شروع شد که برای خدمت به مردم است در موعد مقرر به اتمام برسد اگرچه ممکن است در طول مسیر کمبودهایی باشد اما کار های بزرگ سختی‌های خود را دارد و مهم این است که به سامان برسد.

شاهوارپور عنوان کرد: این پروژه که اسم زیبایی هم دارد تکمیل زنجیره فضاسازی ساحلی رودخانه کارون است. رودخانه کارون یکی از برجستگی‌های استان خوزستان است و استان ما مزین به این رودخانه است.

وی خاطرنشان کرد: سال‌های قبل مشکلات زیادی داشتیم تا این ساحل‌ها ایجاد شود. جاده ساحلی شرق و غرب نیز بعد از جنگ احداث شد و طی چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شد. اکنون بحث فاضلاب اهواز مطرح است و کنده‌کاری‌های زیاد، نزدیک به 60 درصد خیابانها را درگیر کرده ولی انشاءالله مشکلات روز به روز کمتر بشود.

وی ادامه داد: اگر اراده انجام کار باشد، مشکلات کار کمتر می‌شود که این اراده الان وجود دارد .

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان یادآور شد: در برخی مقاطع حاشیه شهر گره‌هایی داریم که در زنجیره بین دستگاهی گیر کرده است و قابل حل است که موقتا باید اصلاحاتی در آن انجام شود تا این مشکل به ویژه در مناطق حاشیه اهواز به سامان برسد و حل شود.

وی در پایان عنوان کرد: آمادگی داریم کاری که قول دادیم تکمیل کنیم و از طراحان و کسانی که پشتیبانی کردند اعم از شهردار و شورای شهر تشکر می کنیم‌. از اصحاب رسانه نیز که در انعکاس جلوه‌های زیبای خدمات شهری به مردم نقش بسزایی دارند، سپاسگزاریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار