تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۶۶۴۱۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
5 نکته مهم و طلایی در طراحی لوگو حرفه‌ای
در این مقاله 5 نکته طلایی و مهم برای طراحی لوگو حرفه ای را بیان می کنیم و بهترین سایت جهت دریافت خدمات طراحی را معرفی می کنیم.
طراحی لوگو حرفه ای

یک لوگوی منحصر‌به‌فرد در ترکیب با محصول مناسب، می‌تواند به یک دارایی گران‌قیمت تبدیل شود اما چنین طراحی ایده‌آلی برای یک لوگو، به‌طور تصادفی به‌وجود نمی‌آیند و باید یکسری موارد را رعایت کنید تا بتوانید یک طراحی جذاب را برای لوگوی خود پیاده‌سازی کنید. اکثر طراحی‌های موفق لوگو ویژگی‌های مشترکی دارند که یادگیری آن‌ها به شما کمک کند تا بتوانید یک لوگوی مناسب برای برند خودتان طراحی کنید. به همین دلیل، در راهنمای زیر ما همه چیز را در 5 قانون طلایی برای طراحی لوگو حرفه‌ای، بیان کرده‌ایم.

1-    سادگی در طراحی‌ها

از نظر بسیاری از افراد باتجربه در زمینه بازاریابی، بهترین لوگو، لوگویی است که به‌سرعت توجه مخاطب را به سوی خود جلب نماید. یک لوگوی ایده‌آل و منحصر‌به‌فرد، دارای عناصر کمی خواهد بود که باعث می‌شوند افراد به‌راحتی برندهای آن‌ها در ذهن خود تجسم کنند. اگر قصد دارید لوگوی مناسبی داشته باشید، باید از اجرای هرگونه طرح‌های شلوغ خودداری کنید. گاهی اوقات، استفاده از یک رنگ و علامت خاص در کنار هم، می‌تواند به تنهایی لوگوی بسیار جذابی را تشکیل دهد. به همین دلیل، برندهای معروف از لوگوهایی استفاده می‌کنند که در عین جذابیت، ساده‌تری دارند.

برندهای زیادی وجود دارند، که به یک طرح رنگی ساده و در عین حال جذاب پایبند هستند. به‌عنوان مثال، لوگوی شرکت‌های اپل، نایک، مک‌دونالد و... نمونه‌ای بازر از برندهایی هستند که از اصل سادگی در طراحی لوگو خوداستفاده کرده‎اند. بنابراین، ممکن است در ابتدا تصور کنید که طراحی لوگو حرفه‌ای به عوامل متعدد و پیچیده‌ای نیاز دارد، اما در عمل اینطور نیست. به همین دلیل، استفاده از چندین رنگ یا علامت‌های زیاد در طراحی لوگو نه‌تنها جذابیت زیادی برای افراد ندارد، بلکه می‌تواند نتیجه عکس داشته باشد و افراد کمتری بتوانند لوگو را به‌خاطر بسپارند.

2-    انتخاب صحیح اِلمان‌های گرافیکی

طراحی لوگو مانند طراحی یک فیلم نیست، بنابراین، نباید در طراحی آن از جلوه‌های ویژه یا طراحی‌های سنگین استفاده کنید. یک طراح لوگو بی‌تجربه، معمولاً از جلوه‌های ویژه و اِلمان‌های گرافیکی  متعددی در طراحی استفاده می‌کند که این موضوع می‌تواند به اعتبار برند لطمه وارد کند. یک لوگو باید بتواند پیام یک برند را به‌راحتی به مخاطب القا کند و فاقد هرگونه طراحی پیچیده باشد. به همین دلیل، در طراحی لوگو حرفه‌ای باید بتوانید عناصر خود را به‌درستی انتخاب و چینش کنید. یکی از مهم‌ترین قوانین طلایی برای طراحی لوگو، انتخاب عاقلانه فونت برای برندتان است. گاهی اوقات، این لوگو نیست، بلکه فونت است که توجه مخاطبان را به‌خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید چیزی جذاب و ایده‌آل از طراحی شما بیرون بیاید، نمادها و فونت لوگو، باید در تعادل باشند. بسیاری از فونت‌های محبوب به دلیل تطبیق‌پذیری و زیبایی که دارند به‌طور گسترده در لوگوها استفاده می‌شوند. اما، یکی از مشکلاتی که معمولا برای آماتورها پیش می‌آید، انتخاب نامناسب فونت است. بنابراین، آیا حاضرید بهای استفاده نکردن از فونت مناسب در لوگوی خود را بپردازید؟

طراحی سربرگ حرفه ای

3-    طراحی منحصر‌به‌فرد و خلاقانه

طراحی لوگو حرفه‌ای می‌تواند خدمات شما را در ذهن مخاطب حک کند و نقش مهمی در برندسازی کسب‌وکار شما داشته باشد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد اعتقاد دارند لوگو نماینده برند است و باعث هویت‌بخشی با آن می‌شود. لذا، بدون طراحی یک لوگو جذاب و استثنایی، هرگز نمی‌توانید نتیجه دلخواه خود را در بازار به‌دست بیاورید. با این وجود، درک یک برند، کلید طراحی یک لوگوی ایده‌آل است. اگر به ارزش‌ها و اصول اصلی برند توجه نکنید، هرگز نمی‌توانید ماهیت واقعی آن را به‌دست آورید. هنگامی که در حال طراحی یک لوگو هستید، مهم است که رویه‌ای استاندارد را دنبال کنید و سپس آن را با خلاقیت ترکیب کنید. لوگویی که برای یک برند طراحی می‌شود، باید مستقیماً با مخاطب صحبت کند.

در این بین، صدها یا شاید هزاران کسب‌و‌کار در بازار وجود داشته باشند که هر کدام به‌دنبال بازاریابی و تصاحب سهم بیشتری در این بازار هستند. اگر می‌خواهید شرکت شما در بین سایر رقبا منحصر‌به‌فرد باشید، مهم است که تا در طراحی لوگو برند خود نهایت دقت را داشته باشید. اگر بخواهید از لوگوی برندهای دیگر کپی کنید، نه‌تنها موفق نخواهید بود، بلکه مشکلات حق چاپ نیز ممکن است برای شما ایجاد شود. همچنین، کپی کردن لوگوها می‌تواند مشتریان شما را بیشتر گیج کند. بنابراین، مطمئن شوید که لوگوی برند شما منحصر‌به‌فرد و قابل تشخیص از سایر برندها است. لوگو یکی ازعواملی است که شما را در بازار متمایز می‌کند، لذا، طراحی ضعیف نمی‌تواند پیام درستی را به مخاطبان شما منتقل کند.

4-    طراحی مدرن و بدون وابستگی به زمان

از نظر بسیاری از افراد، طراحی باید مدرن و بروز باشد، اما نه آنقدر امروزی که چند سال دیگر لوگوی شما بدون هیچ مفهومی به‌نظر برسد. در واقع، مدرن بودن با مد روز بودن متفاوت است و افراد کمی هستند که بتوانند طراحی لوگو حرفه‌ای را به‌صورت مدرن و نه مد روز طراحی کنند. برای مثال، بسیاری از شرکت‌هایی که طراحی ست اداری مانند طراحی سربرگ را انجام می‌دهند، پس از گذشت مدتی، مجبور به طراحی مجدد و پرداخت هزینه جداگانه‌ای می‌شوند. بسیاری از برندهای معروف، در طول زمان بدون تغییر بوده‌اند یا کمی دچارتغییر کرده‌اند و به‌گونه‌ای بهینه‌سازی شده‌اند تا آن‌ها را مدرن‌تر کنند. اما عناصر ضروری در این لوگوها دست‌نخورده باقی مانده‌اند. زیرا لوگو، هویت یک برند را می‌سازد و افراد محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک مجموعه را با لوگوی آن می‌شناسند. بنابراین، رویکرد کلی شما هنگام طراحی لوگو باید مدرن باشد تا بتوانید یک لوگو ماندگار را طراحی کنید.

5-    تطبیق‌پذیری

در طراحی لوگو حرفه‌ای، باید با نوع برند، حوزه فعالیت آن، خدمات و محصولاتی که ارائه می‌دهد و افرادی‌که با آن سروکار دارند مطابقت داشته باشد. برخی طراحان، بدون در نظر گرفتن این موارد، اقدام به طراحی لوگو برای برندها می‌کنند که ممکن است هیچ شباهتی با نوع فعالیت آن نداشته باشد. ممکن است طراحی پیاده‌سازی شده، بسیار پیچیده و جذاب نیز باشد، اما در مقابل یک طراحی ساده، کارایی و بازدهی مورد نظر را نداشته باشد. لذا، یکی از مواردی که در طراحی لوگو باید مدنظر داشته باشید، ارتباط میان رنگ‌ها یا اِلمان‌های بکار رفته در لوگو و نوع فعالیت برند است، به‌طوری‌که افراد با دیدن آن بتوانند به‌راحتی نوع کسب‌و‌کار شما را دریابند. لذا، آشنایی با روانشناسی رنگ‌ها و شناخت حوزه فعالیت کسب‌و‌کارها در طراحی لوگو حرفه‌ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

خدمات طراحی

بهترین سایت خدمات طراحی

شکست دادن رقبا و به‌دست آوردن مشتریان بیشتر، هدف نهایی هر کسب‌و‌کاری است. اما، طراحی لوگو، به آسانی کنار هم قرار دادن فونت و رنگ نیست و اگر می‌خواهید بهترین طراحی لوگو را داشته باشید، باید خارج از این چارچوب فکر کنید. قوانین طلایی در طراحی لوگو، ساده، اما کاملا موثر است. در واقع، نیمی از کار طراحی لوگو، پیروی از یک رویه خاص در پیاده‌سازی‌ها است. بنابراین، اگر قصد دارید یک طراحی لوگو حرفه‌ای برای برند خود انجام دهید، باید یک طراح یا مجموعه گرافیکی را انتخاب کنید که در طراحی‌های خود، از اصول استاندارد طراحی لوگو پیروی کند.

طراحیمو یکی از بهترین مجموعه های فعال در زمینه طراحی است که خدمات بسیار ویژه‌ای را در زمینه طراحی و چاپ ارائه می‌دهد. استفاده از طراحان متخصص و باتجربه، این مجموعه را به یکی از بزرگترین مجموعه‌های گرافیکی تبدیل کرده است. چنانچه قصد طراحی لوگو با بالاترین کیفیت و با قیمت مناسب را دارید پیشنهاد می‌کنیم به وب سایت طراحیمو (https://tarahimo.com) مراجعه کنید.

:
:
:
آخرین اخبار