تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۲۶۶۴۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مزارع گندم خوزستان سم پاشی شوند

  معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در خوزستان، کشاورزان برای مبارزه با بیماری ها و آفات مزارع گندم را سمپاشی کنند.

 تورج نوروزی در نشست بررسی عوامل تغذیه ای و راه‌های مبارزه با آفات، بیماری‌ها و مهارعلف‌های هرز در تولید گندم در مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول افزود: ارتباط تنگاتنگ محققان مرکز صفی آباد با کشاورزان، مروجان و کارشناسان کشاورزی استان تاثیر بسزایی در افزایش عملکردتولید گندم استان بویژه شهرهای شمالی استان داشته است.
وی ادامه داد: باتوجه به افزایش بارندگی‌های اخیر دراستان و افزایش علف‌های هرز باید مبارزه با بیماریهاو آفات مزارع گندم سمپاشی شوند.
مشاوروزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم نیز از زحمات کارشناسان مرکز صفی آباد در انتقال یافته های تحقیقاتی قدردانی کرد و افزود: همکاری مستمر بخش تحقیقات با بخش ترویج و اجرا در امرتولید گندم بسیار موثراست .
سهراب سهرابی افزود: رعایت تغذیه مناسب و آبیاری به موقع، بهینه و مبارزه با آفات و بیماریها و کنترل علفهای هرز مزارع گندم در افزایش عملکرد تولید گندم ارتباط مستقیم دارد.
به گزارش ایرنا محققان و کارشناسان مرکز صفی آباد گزارشی از بازدیدها و برگزاری کارگاه های آموزشی، ترویجی در قالب طرح یاوران تولید و کاروان ترویجی، دیدارهای رو دررو با کشاورزان و حضوردرمزارع به ویژه گندم دیم و آبی شهرستان های شمالی خوزستان و یافته‌های تحقیقاتی ارائه کردند .

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار