تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۶۶۲۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس جدید دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول معارفه شد
  مهدی بدیعی روز سه شنبه در آیینی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول معرفی و از زحمات محمدرضا عصاری رییس پیشین قدردانی شد.

به گزارش ایرنا رئیس پیشین دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول عصر سه شنبه در آیین تکریم خود و معارفه رییس جدید دانشگاه دزفول در سالن اجتماعات آیت اله قاضی افزود: به طور قطع اگر دانشگاه جندی شاپور به اینجا رسیده نتیجه تلاش همه مدیران از ابتدا تاکنون بوده است.

محمدرضا عصاری افزود: امیدواریم با با برنامه ریزی خوب رئیس جدید دانشگاه جندی شاپور روند پیشرفت این دانشگاه تداوم یابد.

وی با قدردانی از همه تلاش‌ها برای رشد و تعالی این دانشگاه ادامه داد: تامین زیرساخت‌های دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که لازمه آن اصلاح وضعیت بودجه بود؛ سال ۹۲ بودجه کل دانشگاه حدود ۹میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که در سال ۱۴۰۱ به ۹۹ میلیارد تومان رسید.

رییس پیشین دانشگاه جندی شاپور دزفول اصلاح وضعیت بودجه را نقطه قوتی برای به حرکت درآوردن کارهای دانشگاه دانست و گفت: زمین‌های دانشگاه تملک شده بود که تثبیت هم شد؛ طرح فضای کالبدی دانشگاه نیز تنظیم و به تصویب هیات امنا رسید.

وی افزود: تعداد دانشجویان این دانشگاه در سال ۹۲، یکهزار و ۲۵۸ نفر بود که در سال ۱۴۰۰ به بیش از سه هزار نفر رسید ضمن اینکه تعداد رشته‌های این دانشگاه نیز افزایش یافته و مقدمات اولیه برای حرکات بنیادین فراهم شده است.

عصاری راه اندازی مرکز نوآوری را از دیگر رویکردهای دانشگاه جندی شاپور برای ورود به عرصه فناوری عنوان کرد و گفت: همه هزینه‌های این مرکز توسط معاونت علمی رئیس جمهور تامین شد.

رئیس پیشین دانشگاه جندی شاپور دزفول از ۲۹ اسفند ۹۷ به عنوان تلخ ترین روز این دانشگاه یاد کرد که به دلیل اختلاف ۲ شهر تعدادی به دانشگاه یورش بردند و روزهای سختی سپری شد.

وی به رشد و تعالی دانشگاه طی سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: برگزاری کنگره بین المللی جندی شاپور از اتفاقات شیرین این سال‌ها بود که توانستیم از زبان یونسکو مصوبه قدمت۱۷۵۰ ساله را از جندی شاپور بگیریم.

عصاری راه اندازی آزمایشگاه مرکزی را از دیگر اقدامات این دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: فضای سبز دانشگاه از ۱۶ متر مربع در سال ۹۲ اکنون به ۲۸ متر مربع رسیده و از بهترین گونه‌های فضای سبز در دانشگاه استفاده شده است.

وی ادامه داد: ساخت خوابگاه دختران که اعتبار نداشت با حمایت سازمان برنامه و بودجه تکمیل و چهار بلوک برای ۶۰۰ دانشجوی دختر ساخته شد.

رییس پیشین دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: تکمیل و بهره برداری از دانشکده معماری، آمفی تئاتر، ساختمان مرکزی، دانشکده برق و عمران از دیگر اقدامات عمرانی این دانشگاه است ضمن اینکه حدود ۲هزار دیوارگذاری نیز انجام شده است‌.

وی افزود: طبق آمار دفتر فنی، مجموعه فضای عمرانی دانشگاه در سال ۹۲، ۲۳هزار و ۱۴۶ مترمربع بود که در پایان سال ۱۴۰۰ به ۵۵ هزار و ۶۱۲ متر رسید و برخی طرح‌ها از جمله مسجد دانشگاه نیز در دست ساخت هستند.

عصاری گفت: پیش از این هیچ طرح ملی از ماده ۲۳ به این دانشگاه اختصاص نیافته بود که با تلاش.های صورت گرفته بودجه ملی در ۲ نوبت به کتابخانه دانشگاه جندی شاپور داده شد.

بدنبال احیای شهر دانشگاهی جندی شاپور هستیم

مهدی بدیعی رئیس جدید دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدای جنگ تحمیلی، مدافع سلامت و مدافع حرم گفت: سه چالش تحریم‌های ظالمانه، وضعیت پساکرونا و التهابات اخیر پیش روی دانشگاه بود.

وی افزود: اجرای ۲ پروژه عمرانی شامل مرکز مشاوره و ساخت سالن چند منظوره در کنار خوابگاه دختران نیز در دست پیگیری است.

بدیعی به فعالیت‌های فناوری و نوآوری در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: نقشه راه ما احیای شهر دانشگاهی جندی شاپور است که امیدواریم محقق شود.

وی راه اندازی مرکز فناوری را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و افزود: مجوز مرکز رشد نیز به زودی گرفته خواهد شد، با قولی که از مسوولان شهری دزفول گرفتیم مجوز پردیس فناوری را نیز خواهیم گرفت.

رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به فعالیت سه مرکز پژوهشی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای با میراث خواهیم داشت تا مطالعات ۶۷ تپه اطراف جندی شاپور انجام و ثبت شود.

وی تقویت همکاری با شورای انقلاب فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این دانشگاه دانست و افزود: مطالعات میدان مرکزی دانشگاه نیز با اختصاص مبلغ چهارمیلیارد تومان انجام شده و بزودی کلنگ زنی می‌شود.

بدیعی اظهار کرد: با پیگیری‌های فراوان توانستیم پنج میلیارد تومان از سازمان برنامه بودجه برای ساخت دانشکده مکانیک و کتابخانه مرکزی بگیریم.

وی به کسری ۱۸.۵ میلیاردی تومانی این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: حتی یک خانه سازمانی برای اعضای هیات علمی نداریم البته طرح‌های زیادی مطرح است ولی اعتبار در این خصوص وجود ندارد.

رییس دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: با همراهی و انگیزه نیروهای جوان با دست خالی هم به جنگ مشکلات مردم مظلوم و مقاوم دزفول می‌رویم.

وی از زحمات دکتر عصاری و دیگر روسای پیشین نیز قدردانی کرد.

سیر پیشرفت دانشگاه جندی شاپور دزفول پرشتاب است

امام جمعه دزفول نیز در این آیین گفت: سیر پرشتاب پیشرفت دانشگاه جندی شاپور دزفول قابل ستایش است البته هنوز تا رسیدن به وضعیت عالی فاصله داریم که باید در این زمینه بیشتری صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی افزود: دزفول به عنوان یک شهر دانشگاهی، پیشینه عالم پروری زیادی دارد و فقهای زیادی چون شیخ انصاری، قاضی، علامه مخبر و بیگدلی را پرورش داده است.

امام جمعه دزفول اظهارکرد: حوزه علمیه دزفول نیز از پیشرفت زیادی بهره مند است که نمونه آن حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه است.

وی با بیان اینکه زمینه پیشرفت علمی در دزفول وجود دارد، افزود: دکتر عصاری زحمات بسیار زیادی کشیدند تا دانشگاه جندی شاپور به این نقطه رسید؛ علاوه بر این دانشگاه علوم پزشکی نیز شاهد تحولات زیادی بوده است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه بشریت درصورت کنار گذاشتم علم و دانش به انحطاط می‌رود، گفت: دانشگاه جندی شاپور دزفول می‌تواند زمینه رشد و انسانیت باشد و با تولید علم و رشد معنوی جامعه بشری زمینه کمال انسانی را فراهم سازد.

دانشگاه ها نیازمند تحول هستند

مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول نیز در این آیین بر ضرورت اجرای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها نیازمند تحول هستند.

حجت الاسلام مهدی زارع افزود: حضور وزیر علوم در دزفول با روحیه جهادی که مشخصه دولت رییسی است نویدبخش روزهای بهتر است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه دانشگاه مبدا تحولات است وزارت علوم می‌تواند برای کل کشور مبدا تحول و اتفاقات مثبت باشد.

مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول با تاکید بر اینکه باید رفع مشکلات را به دست دانشگاهیان بسپاریم، گفت: سهم دانشگاهیان در پیشبرد اهداف جامعه باید بیشتر از سایر اصناف باشد متاسفانه شاهد بالارفتن سن ازدواج، تجرد قطعی جوانان و فرزند کم در بین قشر دانشگاهی به دلیل ادامه تحصیل بیشتر هستیم که باید برای حل آنها اقداماتی شود.

وی ادامه داد: وقتی بخواهیم خودمان را مطابق با استاندارهای یونسکو و دیگر نهادهای بین المللی کنیم که اندیشه آنها کدخداباوری است، وضعیت خطرناک می‌شود.

حجت‌الاسلام زارع گفت: با اهداف و آرمان های انقلاب فاصله آزاردهنده‌ای داریم که باید برای نزدیک شدن با آنها تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید به سند تحول اسلامی برسند، افزود: برای ایجاد تحول در دانشگاه‌ها همه باید خود را مسوول بدانند.

مسوول نهاد رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول با تشکر از دکتر عصاری بابت رفع مشکلات و ایفای نقش در راستای پیشبرد اهداف، برای رئیس جدید آرزوی موفقیت کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار