تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۶۶۱۲۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دومین مرحله توانمندسازی دبیران خوزستان برگزار شد
 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از برگزاری دومین مرحله توانمندسازی دبیران متوسطه اول و دوم نظری در قالب طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی خبر داد.

امین برملا در جلسه طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی خوزستان که امروز (۹ بهمن‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: طرح توانمندسازی دبیران متوسطه اول و دوم نظری آموزش و پرورش خوزستان با راهبری معاونت آموزش متوسطه و کمک و حمایت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز جنوب و در راستای تحقق برنامه‌های عملیاتی طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی در فاز دوم به مرحله اجرا رسید.

 وی با اشاره به آمار دبیران شرکت‌کننده در این طرح، خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲ هزار و ۵۶۰ نفر ساعت کلاس آموزشی در قالب این دوره تخصصی برگزار شد که در گروه درسی ریاضی، تجربی و حسابان ۸۰ دبیر، در گروه فیزیک ۸۰ دبیر، در گروه زبان انگلیسی ۸۰ دبیر و در بخش آزمایشگاه نیز ۸۰ نفر شرکت داشتند.

 برملا گفت: طرح ارتقای سطح دانش دبیران در استان خوزستان با مشارکت شرکت ملی نفت (مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز)، طرحی راهبردی و اثربخش است که به دنبال بهبود شاخص‌های کیفی آموزشی تخصصی در سطح مدارس استان خوزستان است.

لزوم بسترسازی برای ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان

مسعود حمیدی‌نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این جلسه گفت: جهش تحولی یک راهبرد مهم در مجموعه تعلیم و تربیت استان خوزستان است که در دو بخش اصلاحی و توانمندسازی به صورت ویژه و با همراهی نیروی انسانی توانمند و متخصص دنبال می‌شود تا شاهد رشد شاخص های کیفی در حوزه های آموزشی و تربیتی باشیم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش معلمان در تحقق برنامه‌های کیفیت‌بخشی، ادامه داد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین گام‌های متولیان حوزه کیفیت‌بخشی در آموزش و پرورش خوزستان توانمندسازی و ارتقای صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزگاران و دبیران است چرا که تحول تنها با ارتقای دانش تخصصی معلمان و توانمندسازی این همکاران محقق و میسر می‌شود.

 حمیدی‌نژاد گفت: طرح جهش کیفیت و عدالت آموزشی با هدف اجرای برنامه‌های کیفیت‌بخشی به صورت ویژه در سطح مناطق و نواحی استان خوزستان دنبال می‌شود تا شاهد چرخش تحولی در سطح مجموعه تعلیم و تربیت استان باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار