تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۶۶۱۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هوای دو شهر خوزستان، "ناسالم"
  طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، امروز هوای دو شهر خوزستان در وضعیت "قرمز" و ناسالم بوده است.

 بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور امروز (۹ بهمن‌ماه) شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در هندیجان ۱۵۳ و در ایستگاه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان در اهواز ۱۵۲ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهرها "ناسالم" بوده است. شاخص کیفیت هوا در ایستگاه برق شماره ۳ اهواز نیز ۱۴۱ میکروگرم بر مترمکعب بوده است.

همچنین بر اساس ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، شاخص کیفیت هوای شادگان ۱۳۰ و اندیمشک ۱۰۵ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین وضعیت هوای این شهرها برای "گروه‌های حساس ناسالم" بوده است.

طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، هوای مسجدسلیمان و دزفول "قابل قبول" بوده و هوای هیچ کدام از شهرهای خوزستان در شرایط "پاک" نبوده است.

همچنین طبق شاخص ذرات معلق با اندازه ۱۰میکرون، شاخص کیفیت هوا در شوشتر ۳۷۶ میکروگرم بوده و وضعیت هوای این شهر خطرناک بوده است.

  شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا سالم یا متوسط، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار