تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۶۶۱۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزییات تولید و مصرف برق خوزستان در ۱۰ ماهه امسال
  معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از تولید ۳۳ هزار و ۳۷۶ گیگاوات ساعت برق در ۱۰ ماه گذشته در استان خبر داد.

سید مهرداد بلادی‌موسوی اظهار کرد: از این میزان برق تولیدی در خوزستان ۲۷.۸ درصد توسط نیروگاه‌های برق‌آبی، ۷۰.۷ درصد توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۵ درصد توسط نیروگاه‌های تولید پراکنده تولید و به شبکه تحویل شده است.

وی افزود: از ۲۳ هزار و ۵۸۷ گیگاوات ساعت برق تولیدی توسط نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۴۰ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و ۶۰ درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی ( شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: انرژی مصرفی در ۱۰ ماه گذشته ۳۷ هزار و ۶۷۸ گیگاوات ساعت بوده که حدود ۳ درصد افزایش مصرف نسبت به مدت مشابه در سال قبل را نشان می دهد.

بلادی‌موسوی بیان کرد: پیک دی‌ماه ۱۴۰۱ به میزان ۳ هزار و ۴۹۶ مگاوات بوده که نسبت به پیک بار دی ماه سال قبل ۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر با ۱۳ هزار و ۱۹۶ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه هشت هزار و ۱۶۹ مگاوات در بخش آبی و پنج هزار و ۲۷ مگاوات در بخش حرارتی است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۶۴ مگاوات است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار