تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۲۶۶۰۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قیمت گوشت حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان کاهش می‌یابد
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: با واردات گوشت به کشور، در هفته آینده قیمت گوشت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتومان کاهش می‌یابد.

سیدمحمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه بازدید از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد گفت: با توجه به تلاطم قیمت گوشت در بازار، طی هفته آتی به مقدار کافی گوشت و دام زنده از مرز‌ها به کشور وارد خواهد شد و قیمت کنونی گوشت به شدت کاهش پیدا خواهد کرد لذا به دامدارانی که دام خود را به منظور افزایش قیمت و فروختن با سود بالاتر نگه داشته اند توصیه می‌کنیم هر چه سریعتر دام خود را به بازار عرضه کنند تا با کاهش قیمت گوشت دچار ضرر و زیان مالی نشوند زیرا که وزارت جهاد کشاورزی پاسخگوی ضرر و زیان آن‌ها نخواهد بود.

او افزود: در حال حاضر صادرات گوشت قرمز از کشور صورت نگرفته و صادرات ممنوع است و تولید در بازار داخلی باید عرصه شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: در حال حاضر اکثر کشور‌های همسایه ایران درگیر این بیماری شده‌اند. از آنجایی که از تیر ماه رصد و پایش کانون‌های احتمالی این بیماری در کشور صورت گرفته است تاکنون هیچ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور گزارش نشده است که این در نوع خود بی نظیر است. اکنون در فصلی هستیم که اوج بیماری در اکثر کشور‌ها است. همکاران بنده در تمام استان‌ها بر پایش این بیماری متمرکز بوده و هر هفته ستاد پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سطح استان‌ها با حضور معاونین استاندار و در سطح شهرستان‌ها با حضور فرماندار برگزار می‌شود و امروز نتایج آن را به خوبی مشاهده می‌کنیم. کنترل خوب این بیماری موجب شده تا صادارت محصولات طیور از کشور به اقصی نقاط جهان صورت می‌گیرد.

آقامیری درباره ترخیص نهاده‌های دامی از بنادر کشور بیان کرد: در خرداد ماه امسال بخشنامه‌ای به استان‌های مبادی ورودی کالا و نهاده‌های دامی ارسال شد و هر اداره کلی که بیش از ۵ روز نهاده را ترخیص نکند، متخلف بوده و بر اساس ضوابط و مقررات با آن اداره برخورد خواهد شد. حداکثر زمان ماندگاری نهاده دامی در بنادر و مبادی ورودی کشور ۵ روز به جهت انجام آزمایشات مورد نیاز است. در این راستا در یکی از شهرستان‌ها برخورد صورت گرفته و تاکید داریم که کشور معطل عملیات اجرایی در هیچ نقطه‌ای نباشد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار