تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۲۶۶۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لایروبی ۹.۵ کیلومتر از خطوط فاضلاب اهواز در قبل از فصل بارندگی

لایروبی ۹.۵ کیلومتر از خطوط فاضلاب اهواز در قبل از فصل بارندگی

 مدیر صنعت آب و فاضلاب اهواز از اجرای عملیات لایروبی و صفحه‌کشی ۹.۵ کیلومتر از خطوط فاضلاب کلان‌شهر اهواز در ماه‌های منتهی به فصل بارندگی خبر داد.

افشین حاتمی  اظهار کرد: در ماه‌های منتهی به فصل بارندگی، خطوط فاضلابی که نقش اساسی و مهمی در دفع آب‌های سطحی ایفا می‌کنند را مورد لایروبی و صفحه‌کشی قرار دادیم. در این مدت روزانه حداقل ۱۲ گروه لایروب در نقاط مختلف شهر مشغول بکار بودند تا در فصل بارندگی آمادگی شبکه فاضلاب در بالاترین سطح خود قرار گیرد.

مدیر صنعت آب و فاضلاب اهواز با بیان سنگین بودن بار دفع آب‌های سطحی برای شبکه فاضلاب اهواز گفت: در نبود شبکه دفع آب‌های سطحی در کلان‌شهر اهواز، به شبکه فاضلاب فشار مضاعفی وارد می‌آید که خارج از ظرفیت آن است و همین مسئله باعث ریزش خطوط، آسیب به کل شبکه و پس‌زدگی فاضلاب در خیابان‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: با این وجود، مجموعه آب و فاضلاب اهواز همواره در راستای دفع آب‌های سطحی و رفع آبگرفتگی معابر در کنار شهرداری و سایر ارگان‌های خدمات‌رسان ایستاده و در میدان خدمت به مردم هیچ شک و تردیدی به خود راه نداده است.

حاتمی تصریح کرد: در حال حاضر این شبکه قابلیت دفع آب ناشی از بارندگی‌ را تا حدودی دارا است و مطمئناً با تکمیل طرح جامع فاضلاب کلان‌شهر اهواز، توان شبکه در دفع آب‌های سطحی افزایش چشمگیری می‌یابد.

مدیر آبفا اهواز افزود: در این راستا، ۹.۵ کیلومتر از خطوط اصلی و تعیین کننده فاضلاب سطح شهر مورد صفحه‌کشی و لایروبی قرار گرفت و ۶۹۷۹ باب حوضچه آدم‌رو تا عمق ۲.۵ متر و ۱۵۲۷ باب حوضچه آدم‌رو با عمق بیش از ۲.۵ متر تخلیه و پاکسازی شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار