تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۶۰۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آداب عیادت از بیماران
 رییس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی گلستان اهواز گفت: آداب و فرهنگ صحیح عیادت از بیماران به عنوان یک عمل انسان‌دوستانه در آموزه‌های عرفی و دینی ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بنابراین باید به شکل صحیح و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و اخلاقی باشد.

دکتر داود شلیل‌احمدی  بیان کرد: عیادت از بیمار باید به گونه‌ای باشد که موجب مزاحمت برای بیمار، کادر درمان یا متولیان مراقبت از بیمار نشود.

وی افزود: عیادت‌کنندگان نباید در خصوص جزییات بیماری از بیمار سووال کنند چون ممکن است موجب رنجش خاطر بیمار را فراهم کند؛ همچنین نباید جویای نوع و یا علت بیماری افراد دیگر بستری در بخش شوند چون از نظر اخلاق پزشکی و انسانی ممکن است که بیمار تمایلی به فاش کردن اسرار بیماری خود نداشته باشد.

شلیل احمدی ادامه داد: به همراه آوردن کودکان در مراکز درمانی، به ویژه در زمان‌ ملاقات، از لحاظ بهداشتی غلط است؛ همچنین افراد مبتلا به بیماری نیز به هیچ‌ وجه نباید به ملاقات دیگر بیماران بروند.

رییس بیمارستان گلستان اهواز با تاکید بر ممنوع بودن ازدحام بر بالین بیمار و اجتناب از نشستن بر روی تخت بیمار اضافه کرد: در مراکز درمانی، بیشتر شاهد ازدحام و حضور غیرمجاز ملاقات‌کنندگان در زمان‌های غیر از وقت ملاقات و تقاضا برای حضور غیرضروری در بخش‌های ملاقات ممنوع‌ و اورژانس‌ها هستیم که این شرایط، با اصول عیادت در آموزه‌های اخلاقی و دستورالعمل‌های بهداشتی و پزشکی منافات دارد و بیشتر در مراکز درمانی بحران‌ساز می شود.

وی گفت: به عنوان مثال در بیمارستان گلستان اهواز، بیماران بدحال اورژانس، بیماران بستری در بخش‌های مراقبت ویژه آی.سی.یو و سی.سی.یو، ملاقات ممنوع‌ هستند؛ بیماران بدحال و بیهوش، به پرستاری بیشتر و مراقبت ویژه نیازمندند و رفت و آمد غیرضروری افراد به بخش‌های ویژه، روند رسیدگی درمانی و بهداشتی را مختل خواهد کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار