تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۲۶۶۰۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گشت زنی تیم‌های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی در خوزستان
در سالجاری بیش از ۶۸ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم‌های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی خوزستان انجام شده است.
   فرمانده یگان حفاظت اراضی استان با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱ شهر واقع شده اند اظهار کرد: این یگان در راستای حفاظت از حقوق بیت المال در امور اراضی تحت تملک سازمان ملی زمین و مسکن حسب وظیفه و به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض و تصرف در اراضی دولتی از تمامی راهکار‌های پیشگیرانه، سلبی و ایجابی مقتضی استفاده می‌کند.گشت زنی تیم‌های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی در خوزستان


عبادی ادامه داد: این یگان با انجام بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان‌های تابعه وضعیت آمادگی نیرو‌ها و عملکرد خدمتی آن‌ها را به صورت مستمر پایش کرده و مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با اشاره به لزوم فراگیری دانش و علوم نوین جهت ارتقاء سطح کیفی نیرو‌ها اظهار داشت:جهت ارتقاء دانش تخصصی نیرو‌های حفاظت اراضی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به اولویت داشتن اجرای اقدامات پیشگیرانه در این یگان اشاره کرد و اذعان داشت: امسال تا کنون بیش از ۶۸ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم‌های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان خوزستان انجام شده است.

عبادی تصریح کرد: در سالجاری جهت اطلاع رسانی با نصب بنر، تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدار‌های لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.

وی افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان خوزستان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می‌دهند.

سرهنگ عبادی بیان داشت: در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان خوزستان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان، ۱۰ دوره آموزش عملی و میدانی و ۵۲ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس بیش از ۲ هزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.

وی عنوان کرد: سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در سالجاری نیز ۶۳ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی خوزستان گفت: افراد سودجو معمولاً درایام تعطیلات، آخر هفته‌ها و چند روز تعطیلی متوالی فرصت را برای دست‌اندازی به زمین‌های ملی و دولتی فراهم می‌بینند، لذا از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی‌ملی اطلاع دهند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار