تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۶۶۰۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
محمدامین حیات مقدم:
موافقان آزادی اسلحه چه مسایلی را بیان می کنند
محمدامین حیات مقدم
 
 محمدامین حیات مقدم- پژوهشگر سیاسی/ طبق قانون اساسی آمریکا کنگره آمریکا نمیتواند قوانینی وضع کند که پیروی آزادانه از یک دین منع شود و آزادی بیان در آمریکا محدود شود.
یکی دیگر از آزادی های این کشور بحث آزادی در حمل،نگهداری و استفاده در موارد معینه از اسلحه برای عموم مردم است.
این مساله آزادی سلاح موافقان و مخالفانی دارد ولی در برخی از موارد خود مخالفان نیز اسلحه خریداری میکنند .
موافقان آزادی اسلحه در آمریکا بر این باورند که مسلح بودن شهروندان میتواند جلوی خودکامه شدن دولت و یا حکومت را بگیرد،و عموم مردم باید حق داشته باشند که دفاع مشروع انجام دهند.
در یک نظر سنجی اعلام شده که حدود شصت درصد موافقان آزادی اسلحه امنیت شخصی را مهم ترین انگیزه برای داشتن سلاح میدانند.
در یک آمار اعلامی بیان شده که حدود سیزده میلیون سلاح قانونی در آمریکا فروخته میشود .
لابی NRA لابی اسلحه آمریکا است که در سال 1871 تاسیس شد که در حدود پنج میلیون نفر عضو دارد که برخی از هزینه ها و مخارج این لابی را تامین میکند.
برخی اعتقاد دارند که چون در قانون اساسی آمریکا درج شده است که برای مردم باید اسلحه آزاد باشد پس سلاح های سنگین نیز در بر میگیرد و سلاح های انفرادی و یا سلاح های سنگین مانند هواپیمای جنگی و یا توپ و تانک نیز باید آزاد باشد.
برخی اعتقاد دارند که باید هر تجهیزاتی که دولت یا حکومت و نیروهای مسلح دارد باید برای عموم مردم نیز آزاد باشد زیرا دموکراسی به معنای قدرت مردم است.
موافقان آزادی اسلحه این را جزیی از آزادی های فردی میدانند و اگر لغو شود خلافکاران میتوانند اسلحه داشته باشند ولی مردم عادی که قانون را رعایت میکنند خیر.
در هر صورت در آمریکا و یا کشور یمن اسلحه زیادی در دست عموم مردم است و میتوان گفت جزیی از فرهنگ و سنت کشورشان شده است و برخی نیز به دنبال لغو آزادی اسلحه هستند و دلایل خاص خود را دارند که به تیر اندازی در مدارس و غیره اشاره میشود و در عین حال موافقان آزادی اسلحه بحث هزینه و فایده را بیان میکنند که این قانون مانند بسیاری دیگر از قوانین خوبی و بدی هایی دارد که خوبی های آن را بیشتر میدانند و میگویند اگر قانون آزادی اسلحه نیز لغو شود در آینده صد در صد این حملات ادامه خواهد داشت زیرا در برخی از کشورهای دیگر که اسلحه آزاد نیست اینگونه وقایع تلخ نیز وجود دارد.
موافقان آزادی اسلحه میگویند دادن امکانات منحصر به فرد به حکومتها میتواند منجر به دیکتاتوری شود و اسلحه نیز به همین شکل است و حتی اعلام کردند که مردم باید حق داشته باشند اسلحه داشته باشند تا در مواقعی که دولت دیکتاتوری بر سر کار آمد مردم از طریق گروههای شبه نظامی بتوانند دولت را سرنگون کنند.
:
:
:
آخرین اخبار