تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۶۶۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز:
در اهواز افزایش کرایه تاکسی نداشته‌ایم / مسافربرها خودسرانه کرایه می‌گیرند
  سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز با رد افزایش خودسرانه کرایه تاکسی، از برخورد با رانندگان متخلف خبر داد

امیر صفی خانی در خصوص افزایش خودسرانه کرایه تاکسی توسط رانندگان در برخی خطوط شهر اهواز اظهار کرد: این موضوع را تایید نمی‌کنم و افزایش کرایه تاکسی نداشته‌ایم اما اگر راننده‌ای کرایه‌ای بیشتر از نرخ مصوب از مسافران دریافت کند، تخلف کرده است.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷، شماره کد پشت شیشه تاکسی را با موضوع تخلف رانندگان به شهرداری اطلاع دهند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: هر هفته کمیته انضباطی برگزار و با رانندگان متخلف برخورد می‌شود و در هفته گذشته نیز با پنج راننده متخلف برخورد شده است.

وی با اشاره به دیگر تخلف رانندگان برخی خطوط در خصوص تنها طی نصف مسیر و اخذ کرایه کامل عنوان کرد: چنین کاری نیز تخلف است و باید مردم این موارد را گزارش دهند. این مشکلات حاصل اتفاقات سال‌ها بوده و بنابراین نمی‌توانیم در یک شب مشکلات ۱۰ سال اهواز را حل کنیم اما در تلاش برای رفع این مشکلات هستیم و شاید تا سه چهار ماه آینده در برخی حوزه‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد تغییرات احساس شود.

صفی خانی با بیان اینکه گاهی مسافربران شخصی می‌خواهند بدعتی برای افزایش کرایه تاکسی ایجاد کنند، تصریح کرد: اگر پلیس راهور همکاری و هماهنگی با سازمان تاکسیرانی داشته باشد قطعا خدمات بهتری ارائه می‌شود زیرا یکی از دلایل ایجاد بدعت‌های اشتباه در حوزه تاکسیرانی اهواز، مسافربرهای شخصی غیرمجاز هستند. سازمان تاکسیرانی نمی‌تواند با مسافربرهای شخصی غیرمجاز برخورد کند اما پلیس راهور می‌تواند با این افراد برخورد کند و با این کار علاوه بر برخورد با این افراد، راننده تاکسی هم چنین تخلفی نمی‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اهواز گفت: متاسفانه پلیس حاضر نیست به وظیفه ذاتی خود عمل کند. به طور مثال پلیس حتی با خودروهایی که به صورت دوبل پارک و اقدام به سوار کردن مسافر می‌کنند باید برخورد کند زیرا این مساله موجب پس زدن ترافیک در دیگر نقاط می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار