تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۶۵۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستانی‌ها میهمان شهیدان شدند/انس با خالق خوبی‌ها در دیار نخل و بلوط
همزمان با فرا رسیدن نخستین شب جمعه ماه رجب شب لیلة الرغائب، مراسمات مناجات‌خوانی با حضور مردم ولایتمدار در نقاط مختلف استان خوزستان برگزار شد.

خوزستانی‌ها میهمان شهیدان شدند/انس با خالق خوبی‌ها در دیار نخل و بلوط

 همزمان با فرا رسیدن نخستین پنج‌شنبه ماه رجب المرجب و شب لیلة الرغائب در اماکن متبرکه، مساجد و هیئت‌های مذهبی نقاط مختلف استان خوزستان زادگاه سردار سرلشکر شهید علی هاشمی مجالس مناجات‌خوانی برگزار شد.

در شهر اهواز نیز مردم این دیار شهیدپرور با حضور در مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در شب آرزوها به مناجات‌خوانی و راز و نیاز با خداوند تبارک و تعالی پرداختند و حاجات و خواسته‌های خود را از درگاه معبود طلب کردند.

همزمان با شب لیلة الرغائب آیین ویژه‌ای در حسینیه امام حسن مجتبی(ع) منطقه کیانشهر، برگزار شد که حجت‌الاسلام توانانیا در جمع جوانان اهوازی به سخنرانی پرداخت و جواد برزگر از قم، اسماعیل سنایی و محمدحسن حردانیان نیز در این برنامه مداحی کردند.

در مسجد فاطمه زهرا(س) کوی ملت اهواز نیز همزمان با شب لیلة الرغائب آیین ویژه‌ای برگزار شد که در این برنامه مداح اهل بیت عصمت و طهارت مهدی بهروان دعای روحبخش کمیل را در جمع همشهریان سردار شهید علی لویمی، شهید محمد عذاری، شهید علی کمایی، شهید سید حسن سواری، شهید رضا شعیبی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد و سینا آقاجری قرائت کرد.

در مسجد صاحب الزمان(عج) شهرک نفت نیز همزمان با شب لیلة الرغائب با حضور اقشار مختلف مردم آیین ویژه‌ای برگزار شد که حجت‌الاسلام محسن زرگر در حاضران در این محفل سخنرانی کرد و مداحان اهل بیت(ع) رضا جعفری، احمدرضا مرادی و علیرضا نورک‌زاده به مداحی پرداختند.

بیت‌الحسن(ع) نیز همزمان با شب لیلة الرغائب شاهد حضور جمعی از جوانان اهوازی بود که حجت‌الاسلام میثم نیله‌چی در جمع آنها به سخنرانی پرداخت و محمدحسین پورفاطمی و احمد اسلامی‌راد نیز در این محفل مرثیه‌سرایی کردند.

راز و نیاز با خدا در جوار شهدای گمنام

در حرم علی بن مهزیار اهوازی همزمان با شب لیلة الرغائب آیین ویژه‌ای در کنار تربت پاک شهید محمدعلی چم‌حیدری از شهدای عملیات تروریستی در اهواز برگزار شد که اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان در این برنامه شرکت کردند.

در این ویژه برنامه دعای روحبخش کمیل توسط حجت‌الاسلام علیپور قرائت شد و همشهریان شهید عبدالحسین آقایی، شهید غلامحسین خلف‌زاده، شهید مدافع حرم سید مهدی موسوی، شهید جامسم مظری‌نژاد، شهید محمدعلی دانش، شهید نعمت‌الله جمالی و شهید دانیال چهارلنگی زنگنه با خدای خود نجوا کردند.

جمعی از مردم اهواز نیز همزمان با شب لیلة الرغائب بر تربت پاک شهید مدافع حرم محمد ظهیری، شهید مدافع حرم سید عمار موسوی و جانباز شهید سید اصلان حسینی‌ملایی در حرم علی بن مهزیار اهوازی حضور یافتند و به آنها ادای احترام کردند.

همزمان با شب لیلة الرغائب جمعی از جوانان اهوازی با حضور بر مزار هشت شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس آرمیده در حرم علی بن مهزیار اهوازی یاد این شهیدان را گرامی داشتند.

همچنین همزمان با شب آرزوها جمعی از مردم اهواز با حضور بر مزار حجت‌الاسلام‌ سید محسن شفیعی و تربت پاک برادرش شهید سید مرتضی شفیعی یادشان را گرامی داشتند.

 

همچنین در شب آرزوها با حضور جمعی از جوانان و نوجوانان اهوازی مراسمی در مسجد امیرالمومنین(ع) خیابان 12 محله آسیاباد برگزار شد که حجت‌الاسلام مهران جامعی در این محفل نورانی به سخنرانی پرداخت و مصطفی مروانی نیز در جمع همشهریان شهید بیژن ماسوریان، شهید خالد ماموسیان، شهید حمید لویمی، شهید یونس هویزه‌راکی، شهید سید اکبر موسوی‌زاده و شهید بهزاد جلیلی مداحی کرد.

شب آرزوها در محفل اهالی زیتون کارگری

فاطمیه اهواز واقع در خیابان شهید عظیم، نبش خیابان شهید ادهم نیز شاهد حضور جوانان و نوجوانانی بود که در شب آرزوها در یک محفل نورانی اجتماع کرده بودند، در این مجلس حجت‌الاسلام سید محمدمهدی شفیعی سخنرانی کردند و سید محسن امام نیز با مداحی خود همشهریان شهید بیژن شحیطاط، شهید نعمت‌الله ولی‌زاده، شهید سعید فرامرزی، شهید مسعود حیدری‌نیا، شهید حسین کرمی‌راهدار و شهید غلامرضا(عیسی) شوشتری را به فیض رساند.

همزمان با شب لیلة الرغائب آیین ویژه‌ای نیز در مسجد اهل بیت(ع) کوی مندلی برگزار شد که سخنران آن حجت‌الاسلام سید حسین موسوی بود و احمد ترابی نیز در این محفل نورانی به مداحی پرداخت.

در قطعه 2 گلزار شهدای اهواز در جوار تربت پاک شهدای گمنام نیز محفلی همزمان با شب لیلة الرغائب برگزار شد که حجت‌الاسلام حسین سلامات در این برنامه به سخنرانی پرداخت و دعای پرفیض کمیل نیز توسط حاضران در این محفل زمزمه شد.

در یادمان سردار سرلشکر شهید علی هاشمی نیز همزمان با شب لیلة الرغائب آیین ویژه‌ای برگزار شد که مردم اهواز در جوار تربت پاک سردار شهید مهدی نریمی، سردار شهید حسن بهمنی، سردار شهید داریوش‌باقری کاهکش و سردار جبار دریساوی  در نیمه‌های شب تا سحر با خدای متعال مناجات و راز و نیاز کردند.

در قطعه 3 گلزار شهدای اهواز، حسینیه بنی‌فاطمه شهرک نفت، مسجد نور کوی رسالت، میدان بعثت و مسجد صاحب الزمان(عج) کوی نبوت اهواز همزمان با شب لیلة الرغائب آیین‌های ویژه‌ای برگزار شد که اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانا در آن حضور داشتند.

مسجد حضرت حجت(ع) زیتون کارگری اهواز نیز همزمان با شب لیلة الرغائب نیز شاهد حضور جمعی از همشهریان شهید محمد غریبی، شهید جاویدالاثر محمد صرامی، شهید رحیم پورالیاس، سرباز شهید محمدرضا شادور، سرباز شهید عبدالقادر عتابی، سرباز شهید غلامرضا صادقی و سرباز شهید محمدرضا آلبوغبیش بود که مداح اهل بیت(ع) دانیال شادور دعای کمیل در جمع آنها قرائت شد.

مناجات با خدا در شهر هفتگل

مسجد فاطمه زهرا(س) کوی فاطمیه(یوسفی)، خیابان شهید حیاتی نیز در شب لیلة الرغائب مجلسی برپا شد که حجت‌الاسلام محمدمسلم وافی‌یزدی از تهران در این برنامه به سخنرانی پرداخت.

همچنین همزمان با شب لیلة الرغائب محفلی نورانی در مسجد گلزار شهدای اهواز جنب قطعه شهدای مدافع حرم برگزار شد که سخنران برنامه حجت‌الاسلام مقامی بود و مجتبی ضغیبی و فرید آلبوغبیش نیز در جمع همشهریان شهید ایوب راشدی‌پور، شهید عبدالکریم ملک‌پور زارع، شهید محسن خوانساری، شهید محمدرضا نادعلی، سرباز شهید حسن مقدم و شهید عبدالرحمن حبیبی مداحی کردند.

همزمان با نخستین پنج‌شنبه ماه رجب و شب لیلة الرغائب آیین مناجات‌خوانی با حضور اقشار مختلف مردم در شهر هفتگل دیار شهید سید ابوالحسن میرسالاری، شهید دوستعلی قربانی، شهید محمود فرامرزی، شهید سید یعقوب موسوی، شهید کوروش مکوندی، شهید سلطانعلی قربانی، شهید مسعود فرامرزی و شهید سید محمدعلی موسوی برگزار شد.

 

در این برنامه که در مسجد جامع حضرت حجت(عج) واقع در خیابان شهید صیاد شیرازی برگزار شد مداح اهل بیت عصمت و طهارت دکتر امید ممبینی دعای کمیل را در جمع همشهریان شهید غلام سواری، شهید عبدالرضا قبلی، شهید عزت‌الله اگدرنژاد، شهید عباسعلی زنگنه، شهید ابراهیم بایمانی‌نژاد، سردار شهید محمدکریم ممبینی، شهید یحیی جعفری و شهید خسرو محمدی قرائت کرد.

همچنین جمعی از مردم هفتگل شب لیلة الرغائب را در خانه‌های خود به شب زنده‌داری و مناجات با خدا سپری کردند و در شب آرزوها با معبود خود خلوت کردند.

در مسجد جامع ملاثانی واقع در خیابان شهید محمد گلابی(بازار) همزمان با شب لیلة الرغائب دعای کمیل توسط مداحان اهل بیت عصمت و طهارت قرائت شد.

انس با معبود در دیار شهید بهنام محمدی‌راد

همزمان با شب لیلة الرغائب در مسجد جامع نمره یک شهر مسجدسلیمان نیز برنامه ویژه‌ای برگزار شد که همشهریان سردار شهید بهنام محمدی‌راد، شهید شاپور عباسی، شهید جاویدالاثر شنبه تاوسه، شهید جاویدالاثر ابراهیم قندعلی‌مرغان، سرباز شهید عباس حاتمی درویش‌آبادی، سرباز شهید امید محمدی‌ عبده‌وند، شهید محسن بختیاری‌خواه، شهید سید شاپور سیدی، شهید سعید کریمی و شهید مهران زرافشان به مناجات با خدا پرداختند.

مردم رامهرمز و دیار نخبه شهید امید حسینی، شهید نوید حقیقت‌شناس و شهید ضرغام پرست در شب لیلة الرغائب با خدای بخشنده و مهربان راز و نیاز کردند.

در دزفول نیز همشهریان شهید حسین ولایتی‌فر، شهید سعید زارع، شهید علیرضا باغبان‌زاده و شهید سجاد دالمن نیز با حضور در مساجد و اماکن متبرکه در شب لیلة الرغائب به مناجات با خدای رحمان و رحیم پرداختند.

اهالی شهر شوشتر همشهریان شهید عبدالعلی ثانی‌زاده، شهید سید محمد مرعشی، شهید مهدی عباسی و شهید محمود صالحی‌پور نیز همزمان با شب لیلة الرغائب در مقام حضرت صاحب‌الزمان(عج) این شهر حضور یافتند و با خدای بخشنده راز و نیاز کردند.

با حضور مردم آبادان همشهریان شهید کاظم سعیدی‌نیا، شهید علی دارم، شهیده فاطمه کمال دشتی، شهید عباس بختیارنیا، شهید قاسم درآهکی، شهید سید رضا ثابتی، شهید علی صالحی‌مجد، شهید یونس سرباز شهید عبدالرضا حمودی و شهید اسماعیل زارعی نیز مراسمات گوناگونی همزمان با شب لیلة الرغائب برگزار شد.

مردم خرمشهر و همشهریان سردار شهید سید محمدعلی جهان‌آرا، شهید سید حسین حسینی، شهید علی کاظمی‌نژاد، شهید احمد دلاکه، شهید مدافع حرم علی منیعات و شهید بهروز مرادی نیز در شب آرزوها با خدای بزرگ به راز و نیاز پرداختند.

دیدار با خانواده شهید عبدالکریم دبیری‌عسکرلو

در مسجد آیت‌الله وحید بهبهانی نیز در شب لیلة الرغائب محفلی بر پا شد که حجت‌الاسلام جانانه در آن سخنرانی کرد و مجتبی اسدی و حسین نعما مداحان برنامه بودند.

همچنین جمعی از اهالی شهر بهبهان و همشهریان شهید یونس پورجلو و شهید سید خلیل هاشمی‌فر همزمان با شب لیلة الرغائب در منزل شهید عبدالکریم دبیری‌عسکرلو واقع در روستای سرحد آقا حضور یافتند و با خانواده معظم این شهید والامقام دیدار کردند.

در شب لیلة الرغائب همچنین در حسینیه روح‌الله موسوی خمینی(ره) کوی مشروطه شهر سوسنگرد نیز دعای روحبخش کمیل قرائت شد و مردم دیار سرباز فداکار شهید محمدرضا سبحانی با خدای مهربان مناجات کردند.

 

در شهر کوت عبدالله دیار شهید حسن حزباوی، شهید جبار عراقی، شهید عباس کردانی، شهید سجاد باوی و شهید نبی دریس مردم در شب لیلة الرغائب با خدای خود خلوت کردند.

در منطقه گتوند دیار سردار شهید حسین منجزی، شهید سید ابوالقاسم مرعشی، شهید مندنی دادور، شهید عبدالعظیم چوپان گماری، شهید علی‌جان شاه‌مرادی، شهید بهرام آقاجانی و شهید عبدالمحمد حسنی مردم با حضور در مساجد و حسینیه‌ها در شب لیلة الرغائب به خلوت با خدای کریم پرداختند.

مردم شادگان و اهالی دیار سرباز شهید سلیم شاوردی، شهید عبدالحسین مجدمی مقدم، شهید محمدعلی کاظمی، سرباز شهید حمید بغلانی و شهید محمد سالمی نیز در شب لیلة الرغائب در مساجد و حسینیه‌های شهر خود حضور یافتند و در مراسم عزاداری و در آیین‌هایی که همزمان با شب آرزوها برپا شده بود شرکت کردند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار