تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
کد خبر: ۲۶۵۶۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا قیمت گربه خانگی متغیر است؟


آیا تا بحال شنیده اید که اگر افسرده یا تنها هستید، داشتن یک پت یا حیوان خانگی میتواند راهکار خوبی باشد؟ این حیوان خانگی میتواند سگ، گربه، قناری، یا طوطی باشد. اما بدون شک، در بین تمام حیوانات خانگی، سگ و گربه از شیطنت بیشتری برخوردار هستند و بیشتر میتوانند با انسان ها ارتباط برقرار کنند. اگرچه اکثریت افراد معتقدند که سگ ها بیشتر از گربه ها با ما ارتباط برقرار میکنند، اما امروزه تعداد افرادی که به داشتن گربه علاقه دارند، نیز کم نیست. به همین دلیل است که خرید و فروش گربه های خانگی نژاددار این روزها بسیار زیاد شده است. شاید برای شما هم سوال باشد که محدوده قیمتی گربه خانگی چطور تعیین میشود. پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله به برخی از آنها میپردازیم.


گربه خانگی یا گربه دی اس اچ

همانطور که پیشتر بیان شد، عوامل گوناگونی بر قیمت یک گربه خانگی تاثیر میگذارد. البته لازم به ذکر است که بچه گربه هایی که در خیابان، به هر دلیلی بی مادر و بی پناه شده اند را، نیز میتوانید رایگان به سرپرستی بگیرید اما نکاتی نیز در این زمینه وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. اولین مساله ای که باید در مورد گربه های خانگی یا دی اس اچ ها بدانید، این است که شاید یک گربه خیابانی از لحاظ قوای بدنی، یا سلامت کلی مانند یک گربه خانگی نژاددار که از پدر و مادری اصیل متولد میشوند، نباشد. و این یعنی وقتی گربه ملوستان بزرگ میشود، احتمال دارد با مشکلات جسمانی زیادی مواجه شود. برای تضمین نسبتی سلامت گربه خیابانی باید بلافاصله که او را به سرپرستی میگیرید، نزد دامپزشک ببرید تا دقیق معاینه شود و واکسینه گردد.

نکته بعدی این است که گربه خانگی ذاتا پر از شیطنت و شلوغ و پرهیاهو است. بنابراین، اگر دوست دارید گربه ای آرام و ساکت و بدون دردسر داشته باشید، گربه های دی اس اچ اصلا انتخاب خوبی نیستند.


عوامل موثر در قیمت گربه خانگی

گربه های خانگی دارای نژادهای مختلفی هستند. و هر نژاد نیز متشکل از چندین گونه است. هر نژاد و هر گونه قیمت های متفاوتی دارند. در ایران، چندین نژاد بسیار محبوب تر هستند که عبارتند از اسکاتیش، بریتیش، و پرشین.

مورد بعدی که برای تعیین قیمت در نظر گرفته میشود، جنسیت گربه است. گربه ماده معمولا از گربه نر گران تر است زیرا برای تولید مثل و پرورش از آن استفاده میشود.

خصوصیات ظاهری هر گربه نیز دز تعیین محدوده قیمتی آن گربه خانگی موثر است. مثلا رنگ گربه ها بسیار تعیین کننده هستند. در گربه های اسکاتیش و بریتیش، رنگ بلو که همان خاکستری مایل به آبی است، جزء دسته پرطرفدار است. و در گربه های پرشین معمولا رنگ سفید خالص یا نارنجی که به گارفیلدی معروف است، بیشتر به فروش میرسد.

مدل گوش ها در گربه های اسکاتیش برای تعیین قیمت بسیار مهم هستند. گربه های اسکاتیش دبل فولد که هر دو گوششان خوابیده است، به نسبت گربه های فولد که یک گوششان خابیده است، گران تر هستند. و مشخصا گربه اسکاتیشی که گوشش صاف است، ارزانتر از دو گروه دیگر به فروش میرسد.

:
:
:
آخرین اخبار