تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۶۲۰۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پساب تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان به پالایشگاه نفت انتقال داده می‌شود
مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه قرار است پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان برای استفاده پالایشگاه آبادان به این شرکت انتقال داده شود، گفت: مجموعه آب و فاضلاب کشور و آبفا خوزستان استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای شرکت‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

محمدرضا کرمی نژاد در خصوص واگذاری پساب‌ تصفیه‌خانه‌های فاضلاب به شرکت‌ها در خوزستان، اظهار کرد: پالایشگاه آبادان قرار است طی یک تفاهم‌نامه پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان که جزو پروژه‌های فاینانس خارجی در خوزستان است را بعد از بهره‌برداری برای استفاده انتقال دهد و این گام مهمی در استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در استان و استفاده زیست محیطی است.

وی افزود: عزم و توجه دولت سیزدهم برای خوزستان و پروژه‌ها در بخش‌های آبرسانی به روستاها، فاضلاب اهواز و پروژه‌های فاضلاب شهرها و افتتاح تصفیه‌خانه‌های فاینانس قوی است و حجم عظیمی از پروژه‌های آبفای کشور در حال حاضر در خوزستان در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: قرار است پساب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان برای استفاده پالایشگاه آبادان به این شرکت انتقال داده شود و مجموعه آب و فاضلاب کشور و آبفا خوزستان استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها برای شرکت‌ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

کرمی نژاد با اشاره به واگذاری پساب تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان به صنایع گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان سال گذشته با حضور وزیر کشور وارد مدار بهره‌برداری شد و امسال نیز با اجرای تفاهم‌نامه‌ای پساب این تصفیه‌خانه به فولاد شادگان واگذار شده است.

وی افزود: تصفیه‌خانه فاضلاب شادگان در هدف‌گذاری نخست با حضور وزیر کشور وارد مدار شد و در اولویت‌های بعدی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب آبادان، خرمشهر و ماهشهر در حال اجرا هستند که با هم‌افزایی شرکت‌ها و تامین بخشی از اعتبارات امکان تسریع و تسهیل در روند ساخت و تکمیل این پروژه‌ها فراهم خواهد شد.

مدیرعامل آبفا خوزستان عنوان کرد: عملیات تکمیل احداث پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و ماهشهر که از سال ۹۷ با پیشرفت ۷۱ درصدی متوقف شده بود آغاز شده و اکنون در حال انجام است.

کرمی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت تصفیه‌خانه فاضلاب آبادان گفت: این تصفیه‌خانه هم اکنون به ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده که تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار