تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۶۲۰۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت ۶ هزار هکتار گندم پاییزه در خرمشهر
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه کشت محصولات پاییزه تا اواخر آذرماه ادامه دارد، گفت: تاکنون ۶ هزار هکتار گندم کشت شده است.

کشت ۶ هزار هکتار گندم پاییزه در خرمشهر کیوان طرفی در خصوص کشت محصولات پاییزه در خرمشهر اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه از آبان ماه آغاز شده است و تا اواخر آذرماه ادامه دارد.
وی افزود: از آغاز فصل کشت تاکنون ۵۲۰ هکتار کلزا، ۶ هزار هکتار گندم و ۶۰ هکتار سبزی و صیفی کشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر تصریح کرد: سطح زیر کشت محصولات پاییزه شهرستان ۱۵ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری ۳۵ هزار تن محصولات پاییزه از سطح اراضی شهرستان برداشت شود.
طرفی با بیان اینکه مشکلی در تامین آب محصولات پاییزه وجود ندارد، عنوان کرد: برداشت محصولات پاییزه شهرستان از اردیبهشت ماه سال آینده آغاز می‌شود.

شرایط جدید کشت قراردادی گندم تشریح شد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان می‌گوید: بر اساس شیوه نامه ابلاغی شرکت بازرگانی ایران، دوره اعتبار سنجی کشاورز از سوی بانک حذف شد و از این پس نیازی به مراجعه کشاورزان به بانک نیست.
به گفته امید جهان نژادیان: کشاورزان بعد از انعقاد قرارداد در سامانه کشت قراردادی
و دریافت رسید می‌توانند حواله الکترونیکی کود را از نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی دریافت کنند.
کشاورزان کشت قراردادی که محصول خود را به هر یک از مراکز خرید اعم از سیلو‌ها و مراکز تعاون روستایی تحویل دهند، به ازای هر تن، ۱۰۰ هزار تومان به عنوان کرایه حمل دریافت خواهند کرد.
کشاورزانی که قبلا کشت قراردادی انجام داده اند می‌توانند به چرخه این کشت قراردادی جدید بپیوندند و از مزایای کرایه حمل برخوردار شوند.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار