تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۲۶۲۰۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع)، خورشید همیشه درخشان شوش
آرامگاه دانیال نبی (ع) از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری مذهبی شوش در خوزستان و از آثار ملی ایران است
 شوش یکی از شهرستان‌های خوزستان است که در ۱۰۰ کیلومتری شمال اهواز و مرکز استان قرار گرفته و به مهد تمدن ایران شهرت دارد و مورخان می‌گویند نخستین مکانی که با گردهم آمدن جمعیت، حالت شهر پیدا کرده است.آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع)، خورشید همیشه درخشان شوش

این شهر در چهارراهی قرار دارد که اهواز، دزفول و اندیمشک را به یکدیگر متصل می‌کند، از ورودی شهر با طی فاصله حدود یک کیلومتری به قلب تپنده شوش و بعقه دانیال نبی (ع) می‌رسید.

آرامگاه حضرت دانیال نبی (ع) در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ و قلعه باستانی شوش واقع شده و نه تنها زیارتگاه مسلمانان، بلکه محل مناجات و زیارت پیروان سایر ادیان ابراهیمی است.

گنبد بارگاه دانیال نبی (ع) در سال ۱۲۸۷ هجری قمری به دست مرحوم حاج غلامحسین معمار ساخته شده که به پدر معماران سازنده گلدسته‌ها معروف است، ضمن اینکه در سال ۱۳۳۰، ۲ گلدسته به این بنا اضافه شد، البته از تاریخ ساخت بنای اصلی، اطلاعات دقیقی در دست نیست.

گنبد ۶ ضلعی این بقعه متبرکه را که در ۲۵ طبقه ساخته شده، از جای جای شهر قابل مشاهده است و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی با دیدن این گنبد به سمت این بارگاه نورانی هدایت می‌شوند.

در این بقعه حیاتی زیبا با حوضچه‌ای باصفا وجود دارد و حجره‌ها و ایوان‌ها صفای این آستان مقدس را دوچندان می‌کند.

ورودی ضریح این پیامبر الهی که با آینه کاری تزیین شده، فضایی روحانی، آرامش بخش و دلنشین به وجود آورده و هر زائری را به خداگونه شدن دعوت می‌کند، البته با پایین رفتن از چند پله می‌توان به مزار حضرت دانیال نبی رسید و از نزدیک آن را زیارت کرد.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار