تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۲۶۲۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید ۱۵۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در بندر خرمشهر برنامه‌ریزی شده است
تولید ۱۵۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در بندر خرمشهر برنامه‌ریزی شده است

 مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۱۵۰ دستگاه خودروی آتش‌نشانی در حال ساخت، آماده ساخت و یا آماده انعقاد قرارداد در بندر خرمشهر است. 

 نوراله اسعدی دوشنبه به راه‌اندازی خط مونتاژ خودروهای آتش‌نشانی توسط یک شرکت داخلی در بندر خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: پروژه ساخت و مونتاژ خودروهای آتش‌نشانی از پروژه‌های بی‌نظیر سازمان بنادر با هدف ارتقا ایمنی و افزایش توان عملیاتی بنادر کشور و در راستای کاهش ریسک و پاسخ به درخواست همه بنادر کشور است که در بندر خرمشهر به اجرا درآمده است.

وی در رابطه با تجهیزات به کار رفته در این خودروها، گفت: این تجهیزات با تکیه بر توان داخلی و نیروهای متخصص در شرکت پتروکاردان بندر خرمشهر مونتاژ و ساخته شده و مخازن به کار رفته ضد زنگ و ضد خزه است ضمن اینکه تجهیزات به کار رفته برای تولید خودروهای آتش نشانی متناسب با تجهیزات روز دنیا است.

اسعدی به اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر نیروی بومی آبادان و خرمشهر با مهارت‌های لازم در این خط تولید اشا ره کرد و اظهار داشت: بندر خرمشهر از جایگاه بالایی در سطح منطقه برخوردار است که با توسعه آن می‌توان اقتصاد مردم خرمشهر و استان خوزستان را شکوفا کرد.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر با موقعیت استراتژیک خود و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت یکی از مهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار