تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۶۱۷۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رفع تصرف ۵.۵ هکتار از اراضی ملی در دزفول
 رفع تصرف ۵.۵ هکتار از اراضی ملی در دزفول

 فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان با اشاره به تصرف اراضی ملی گفت: برخورد با متصرفان اراضی ملی شهرستان دزفول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ رشد داشته است.

عزیز قلاوند در خصوص وضعیت منابع طبیعی شهرستان دزفول اظهار کرد: کل اراضی ملی شهرستان ۳۳۵ هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان ۲۲۷ هزار هکتار آن جنگل و ۱۰۷ هزار هکتار آن مرتع است.

وی با اشاره به اینکه برخورد با متصرفان اراضی ملی شهرستان دزفول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ رشد داشته است، با اشاره به کشفیات تخلفات صورت گرفته در سطح عرصه‌ها در سال جاری افزود: در شهرستان ۱۲ فقره پرونده تخلف در زمینه قاچاق چوب، زغال و گیاهان دارویی تشکیل و این پرونده‌ها به مراجع قضایی ارسال شد و همچنین دزفول در حوزه کشفیات منابع طبیعی رتبه پنجم استان را دارد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان با بیان اینکه امسال در شهرستان دزفول آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی وجود نداشته است، عنوان کرد: در سال جاری در شهرستان ۴ فقره خلع ید و رفع تصرف از اراضی ملی داشتیم و با این اقدام، ۵ و نیم هکتار معادل ۵۵ هزار متر مربع از اراضی ملی بازپس گرفته شد.

قلاوند با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه پیشگیری از تصرف اراضی ملی شهرستان دزفول انجام شده است، گفت: در حال حاضر به دلیل ساماندهی نیروهای حفاظتی وضعیت تصرف اراضی ملی شهرستان به کمترین حد خود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تنها نکته بحرانی منابع طبیعی دزفول در زمینه بیشه‌های شهرستان است که با هماهنگی دادستانی و نیروی انتظامی به صورت ۲۴ ساعته رصد می‌شوند، افزود: به دلیل اینکه این بیشه‌ها با حوزه محیط زیست نیز مرتبط هستند در زمینه رصد این بیشه‌ها همکاری مشترکی با حوزه محیط زیست انجام و این عملیات منجر به تشکیل ۳ فقره پرونده تخلف در حوزه بیشه شهرستان شد.

فرمانده یگان حفاظت از منابع طبیعی خوزستان تصریح کرد: در صورت وجود هرگونه انتقاد و گزارشات تخلف در خصوص منابع طبیعی مردم می‌توانند با سامانه ۱۳۹ کشوری و ۱۵۰۴ استانی تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار