تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۲۶۱۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشت کلزا در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی شوش
رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شوش سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان را ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد.
  بهروز قمرزاده گفت: نقش و جایگاه شوش در استان خوزستان اهمیت زیادی دارد، بطوریکه جزو شهرستان‌های هدف برای توسعه کشت و تولید دانه‌های روغنی محسوب می‌شود.کشت کلزا در بیش از ۴ هزار هکتار از اراضی شوش

وی سطح زیر کشت کلزا در این شهرستان را ۴ هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و افزود: از این سطح زیر کشت، حدود یک هزار و ۹۰۰ هکتار به روش دانه ریزکار، یک هزار و ۷۰۰ هکتار به روش مستقیم کار و ۱۵۰ هکتار نیز به وسیله بذرکار غلات انجام شده است.

قمرزاده ادامه داد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در کمیته فنی، کار‌های خوبی به منظور ترویج کشت و تولید این دانه روغنی در شوش اجرا شده است و با هماهنگی مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول، در قالب طرح یاوران تولید، سایت‌های الگویی و دوره‌های مهارتی برگزار شد، کشاورزان به این محصول و مزایای تولید آن آشنا شدند.

به گفته رئیس اداره آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شوش؛ درصورتیکه مسئولان مشکلات حوزه‌های مختلف از کاشت، داشت و برداشت تا خرید کلزا را احصاء و رفع کنند، شاهد توسعه بیش از پیش تولید این دانه روغنی خواهیم بود.

این مقام مسئول داشتن چربی‌های غیراشباع را یکی از دلایل اهمیت کلزا برشمرد و اضافه کرد: همچنین کشت این محصول نقش مهمی در تناوب کشت گندم و چغندر قند ایفا می‌کند، بنابراین به دلیل داشتن ریشه‌های عمیق موجب زیرشکنی و همچنین سبب تحول در بخش کشاورزی می‌شود.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار