تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۶۱۷۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌های پرورشی مدارس متناسب با وضعیت روز دانش آموزان طراحی می‌شوند

 سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: برنامه‌های پرورشی در مدارس کشور باید متناسب با زندگی وضعیت روز دانش آموزان طراحی و اجرا شوند.

اصغر باقرزاده چهارشنبه شب در حاشیه برگزاری یادواره شهدای جبهه مقاومت اسلامی فلسطین در حسینیه ثاراله دزفول در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت زندگی و زیست بوم جدید ایجاب می‌کند برنامه‌های پرورشی و تربیتی را توسعه و در آنها تجدیدنظر کنیم تا برنامه‌ها را منطبق با وضعیت روز زندگی دانش آموزان تنظیم شوند.

وی با بیان اینکه این امر نیازمند تربیت نیروی انسانی، ترمیم و ارتقای توانمندی ‌ها است، افزود: تقویت نیروها از حیث آشنایی با چالش‌ها، سوالات و مسائل روز دانش آموزان مطرح است تا نیروی انسانی در این خصوص توانمند شوند.
سرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه برای توانمندسازی نیروها فراهم می‌شود، اظهارداشت: رویکرد دوم این است که دانش آموزان بتوانند برای خود برنامه‌هایی تدارک ببینند و ما کمک کار آنها باشیم به همین منظور اردوها، سفرهای تربیتی، جشن‌ها، مسابقات و برنامه‌های پرورشی را طوری طراحی کنیم که دانش آموزان در طراحی، اجرا و ارائه آنها نقش داشته باشند.
باقرزاده درخصوص اتفاقات اخیر نیز گفت: بخشی از اقدامات اضطراری است به همین منظور، آگاه سازی و بصیرت افزایی دانش آموزان، والدین و معلمان توسط ادارات کل در حال انجام است و به مدیران مدارس نیز توصیه شده نسبت به آگاه سازی و بصیرت افزایی خانواده‌ها و دانش آموزان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه اقدامات بلندمدت تربیتی در طول سال به صورت مستمر انجام می‌شود، ادامه داد: اگر بتوانیم خودمان کتاب بخوانیم می‌توانیم فرهنگ کتابخوانی را به نسل بعد نیز منتقل کنیم؛ باید تلاش کنیم پدرو مادرها، مربیان و معلمان اهل کتاب شوند تا دیگر توصیه‌ها نیز به نتیجه برسند.
بسرپرست معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهارداشت: باید دسترسی کودکان و دانش آموزان به کتاب را تسهیل دهیم به همین منظور معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش هفته گذشته طرحی ارائه کرده که مدارس به کتابخانه کلاسی متناسب با دانش آموزان مربوطه مجهز شوند.
وی افزود: هفته گذشته ۱۸۰ مدرسه به عنوان نمونه توسط معاونت ابتدایی و کمک معاونت پرورشی به کتابخانه کلاسی مجهز شد که این امر به مدارس روستایی و حاشیه ای نیز توسعه می‌یابد.
باقرزاده درخصوص تشویق کودکان به نویسندگی نیز گفت: تلاش می‌شود زمینه نشر آثار و گسترش توانمندی‌ها برای افرادی که در یک استعداد، برتر هستند فراهم شود تا کودکانی که یک هنر خاص دارند بتوانند آثارشان را نشر دهند.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اعلام کرده ایرانیان به طور متوسط روزانه ۱۶ دقیقه با احتساب دعا کتاب می‌خوانند که خیلی کم است این در حالی است که مردم هند یک ساعت و نیم در روز مطالعه می‌کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار