تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۲۶۱۷۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویزای اقامت خارج از کشور شیوه ای برای برداشتن کلاه پرستاران!


رئیس پلیس فتا خوزستان از کشف یک پرونده با موضوع کلاهبرداری با عنوان ویزای اقامت خارج از کشور برای پرستاران خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: در پی وصول یک مرجوعه قضایی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری به مبلغ ۸۵۰ میلیون ریال تحت عنوان تهیه ویزای اقامت خارج از کشور برای پرستاران پرونده اولیه تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خوزستان می گوید: در این روش، فرد کلاهبردار با درج آگهی در سایت‌های آگهی آنلاین با موضوعاتی شبیه به صدور کارت پرستاری به همراه اقامت خارج از کشور و به شیوه‌های عملیات روانی دقیق قربانیان را به پرداخت مبالغ هنگفت ترقیب و سپس بعد از دریافت پول از قربانی مبالغ را تبدیل به ارز دیجیتال کرده و به خارج از کشور انتقال می‌دهند.

به گفته او با پیگیری‌ها و اقدامات سریع و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا مبلغ در حساب متهم مسدود گردید سپس به حساب شاکی باز گردانده شد و متهم نیز مورد شناسایی قرار گرفت و پرونده جهت سیر مراحل قضایی در چرخه اجرا است.

سرهنگ حسینی هشدار داد: هر روز شاهد شیوه‌های جدید از کلاهبرداری در سایت‌های آگهی آنلاین هستیم به هیچ عنوان به تبلیغات در سایت‌های آگهی آنلاین اعتماد نکنید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان اعلام کرد: در صورت وقوع هرگونه کلاهبرداری در فضای سایبری بلافاصله موضوع را جهت بررسی کارشناسان پلیس فتا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار