تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۱۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دلیل شیرین‌تر شدن مرکبات شمال
 خریداران مرکبات شمال معتقدند مرکبات امسال شیرین‌تر از گذشته است اما دلیل این شیرینی چیست؟

محمد شعبانی مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: کارگرو‌هایی پیش از آغاز برداشت مرکبات در مازندران تشکیل و با برگزاری ۱۵ جلسه مصوب کردند که زمان برداشت نارنگی اول مهرماه و برداشت پرتقال ۱۵ آبان باشد.

او افزود: برخی سودجویان در سال‌های گذشته مرکبات ترش و کم آب را رنگ آوری و به بازار عرضه می‌کردند اما امسال این اتفاق نیفتاد و میوه ترش و کم آب وارد بازار نشد.

شعبانی ادامه داد: این اقدام در سال‌های گذشته اشتباه فاحشی بود که انجام و سبب شد میوه رنگ زده، ترش و کم آب به مصرف کننده برسد به همین دلیل انتظار مصرف کنندگان برآورده نشده بود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: مصرف کنندگان وقتی پرتقال‌های زرد رنگ می‌خریدند انتظار میوه شیرین و آبدار داشتند، اما زمانی که مصرف می‌کردند و مزه ترش آن را می‌چشیدند دیگر خواهان مرکبات شمال نمی‌شدند.

او افزود: این اقدام سودجویان در سال‌های گذشته باعث شد نام مرکبات شمال در بازار‌های داخلی و حتی کشور‌های هدف صادراتی نیز مخدوش شود.

شعبانی گفت: مصوبه امسال و توجه باغداران به زمان برداشت مرکبات سبب شده است برخی‌ها تصور کنند مرکبات شمال امسال شیرین‌تر شده است در حالیکه فقط زمان برداشت مرکبات امسال تغییر کرده بود.

مدیر عامل اتحادیه باغداران مازندران ادامه داد: قند مرکبات اکنون به میزان استاندارد‌های جهانی رسیده است و به همین دلیل برخی‌ها تصور می‌کنند طعم مرکبات شمال امسال شیرین تر از گذشته شده است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار