تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۲۶۱۶۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید بیش از ۱۷ هزار زنجیره مقره سیلیکونی برای شبکه برق خوزستان

  مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از خرید بیش از ۱۷ هزار و ۱۱۷ زنجیره مقره سیلیکونی برای بهینه‌سازی شبکه انتقال و فوق توزیع استان خبر داد.

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: با هدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه برق انتقال و فوق توزیع خوزستان و مقاوم‌سازی آن در مقابله با گرد و غبار و شرایط جوی، تعویض مقره‌های پرسلینی و شیشه‌ای با مقره‌های سیلیکونی که از سال‌های قبل شروع شده شدت بیشتری گرفته است.

وی افزود: در همین راستا قرارداد خرید ۴ هزار و ۷۵۰ مقره سیلیکونی عبوری و کششی با ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال جهت خطوط ۲۳۰ کیلوولت ناحیه مرکز خریداری شد که تاکنون تعداد ۲ هزار و ۷۶۳ زنجیره مقره تحویل این شرکت شده و در حال نصب در شبکه هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان بیان کرد: در بخش خطوط ۴۰۰ کیلوولت نیز قرارداد خرید یک هزار و ۲۵۳ زنجیره مقره سیلیکونی ۴۰۰ کیلوولت به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰ میلیارد ریال جهت خط ۴۰۰ کیلوولت شمال غرب ـ میلاد ـ ماهشهر اصلی منعقد و تاکنون تعداد ۶۱۴ زنجیره تحویل این شرکت شده است.

دشت‌بزرگ با بیان اینکه مناقصه خرید ۱۱ هزار و ۱۱۴ زنجیره مقره‌ جدید (۳۶۰ میلیارد ریال) نیز در حال برگزاری است، تصریح کرد: تعویض زنجیره مقره خطوط در مناطق آلوده باعث می‌شود که شبکه در مقابله با گرد و غبار و رطوبت از مقاومت لازم برخوردار شود و حوادث ناخواسته‌ای که باعث خاموشی می‌شود در شبکه رخ ندهد.

وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر یکی از اقدامات مداومی که در شبکه خوزستان در حال انجام بوده مقابله با گرد و غبار است که در این راستا تعویض زنجیره مقره خطوط، پوشش عایقی پست‌ها (RTV)، احداث ۱۵ پست به صورت GIS و شستشوی شبانه‌روزی تجهیزات در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: این اقدام، دیگر به یکی از وظایف اصلی ما تبدیل شده و همان قدر که برای ایجاد ظرفیت جدید در شبکه و حفظ شبکه موجود لازم است هزینه و وقت صرف شود، برای مقابله با گرد و غبار نیز باید وقت و هزینه کرد و این از ویژگی‌های خاص شبکه برق خوزستان است که در سایر نقاط کشور با این شدت و تکرار، کمتر به چشم می‌خورد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار