تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۶۱۵۹۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فروش ساختمان ۱۲ واحده به ۲۰۰ نفر در اهواز!
رئیس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای شهر اهواز با اشاره به مشکلات فروش ساختمان‌های در حال ساخت گفت: در یک مورد یک ساختمان ۱۲ واحده به ۲۰۰ نفر فروخته شد.
 حمید دغاغله در هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر که امروز (۷ آذرماه) برگزار شد، در خصوص طرح ایجاد شناسنامه فنی ساختمان گفت: در سال‌های اخیر پیش فروش ساختمان‌های در حال ساخت، مشکلات عدیده‌ای برای مردم به وجود آورده به گونه‌ای که در یک مورد یک ساختمان ۱۲ واحده به ۲۰۰ نفر فروخته شده.

او افزود: در سال ۹۷ قانون ایجاد شناسنامه فنی ساختمان تصویب شد بنابراین ایجاد این شناسنامه الزام قانونی است و همه مناطق شهرداری ملزم به رعایت آن هستند.

به گفته  دغاغله طبق بررسی‌های انجام شده، در منطقه یک شهرداری اهواز ۱۷۳ پروانه ساختمانی صادر شده که تنها برای ۳۳ مورد پروانه شناسنامه فنی صادر شده و این شرایط در دیگر مناطق شهرداری نیز وجود دارد.

شهرداری اهواز مدت زمان یک ماهه را برای اجرای قانون صدور شناسنامه فنی ساختمان تعیین کرده که پس از عملیاتی شدن این طرح در مناطق هشت‌گانه شهرداری و با راه‌اندازی پنجره واحد، نظام مهندسی و اداره ثبت می‌توانند تمام پیش‌فروش‌ها را در این سامانه ثبت کنند و با ایجاد امکان استعلام، هیچکس نمی‌تواند یک واحد را به ۲ نفر یا بیشتر پیش فروش کند.

صدور شناسنامه فنی در برخی شهر‌های کشور تخلفات پیش فروش واحد‌های ساختمانی را تا بیش از نصف کاهش داده.

در همین جلسه هدایت‌الله زارع‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز یادآور شد که صدور شناسنامه فنی به خودی خود ارزشی ندارد و جلوی تخلفات را نمی‌گیرد، اما در صورتی که کل فرآیند طراحی شده در قانون اجرایی شود، نقش زیادی برای جلوگیری از پیش فروش واحد‌های ساختمانی به چند نفر دارد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار