تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۲۶۱۵۴۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چه اجناسی را از گرجستان بخریم؟
گرجستان از مقصدهایی ارزان قیمتی است که برای خرید و سفر خارجی بسیار مناسب است.


گرجستان از مقصدهایی ارزان قیمتی است که برای خرید و سفر خارجی بسیار مناسب است. نزدیکی و راحتی سفر به گرجستان از دلایلی است که بسیاری از افراد برای دیدن طبیعت زیبا و شهرهای دیدنی این کشور مانند باتومی و تفلیس به این کشور می‌روند و کشور گرجستان به یکی از اولویت های اول سفرهای خارجی تبدیل شده است.

چرا گرجستان به اولویت سفرهای خارجی تبدیل شده است؟

گرجستان از کشورهای همسایه ایران است که بدلیل همسایگی با ایران هزینه سفر به آن بسیار کم است و بسیاری از ایرانیان بدلیل همسایگی گرجستان با ایران و پایین بودن قیمت سفر به آن هر ساله برای خرید یا گشت و گذار به آن می‌روند. با کلیک بر روی لینک قیمت تور گرجستان می‌توانید از قیمت های آن مطلع شوید.

از گرجستان چه چیزایی بخریم

قبل از سفر به گرجستان به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

اگر قصد سفر به گرجستان را دارید می‌توانید با داشتن اطلاعات کاملی درباره هزینه‌ها، مکان‌های اقامتی و غذاها و بازارهای محلی گرجستان از هزینه سفرتان با خبر شوید تا بتوانید هزینه سفرتان را از قبل پیش‌بینی کنید. سفر به گرجستان نیاز به داشتن اطلاعات کاملی درباره بازارهای محلی، خرید سوغاتی و مراکز خرید این کشور دارد.

از گرجستان چه اجناسی را بخریم؟

گرجستان کشوری سنتی است که فرهنگی نزدیک به ایرانیان دارد. پنیر، ادویه، انواع نوشیدنی‌ها، چورچخلا، مربا و عسل، تیکلپی، وسایل تزیینی و خنجر گرجستان از محصولاتی هستند که می‎توانید از گرجستان خریداری کنید.

درست کردن پنیر سنتی است که از گذشته‌ها در گرجستان مرسوم بوده است و درست کردن پنیرهای دودی به سال‌ها قبل باز می‌گردد. اگر به گرجستان سفر کردید می‌توانید پنیرهای گرجستان را از هایپرمارکت‌ها و مغازه‌هایی که مواد خوراکی می‌فروشند خریداری کنید. اگر قصد خرید پنیر دارید بهتر است که خرید آن را به روزهای آخر سفرتان موکول کنید و بهتر است پنیر دودی خریداری کنید. با خرید تور تفلیس می‌توانید در زمان دلخواهتان به سفر بروید.

ادویه نیز از سوغاتی‎‌هایی محسوب می‌شود که در گرجستان بدلیل داشتن خاک حاصل‌خیز و آب و هوای مناسب این کشور به طور ویژه‌ای رشد می‌کند. گیاهان معطر مانند ریحان، زوفا، برگ و بو و .... در گرجستان رشد می‌کند که مردم گرجستان به شکل یک شغل سنتی به آن نگاه می‌کنند و بنابراین ادویه‌های ویژه و ترکیبی به خصوص معروف‌ترین آن‌ها یعنی خملی سانلی یافت می‌‍شود. نوشیدنی‌هایی که در گرجستان وجود دارد بدلیل خاک حاصل‌خیز و آب و هوای خوب گرجستان و تاثیر این آب و هوای خوب در رشد گیاهان این منطقه است که تاکستان‌های گرجستان و انگور مرغوب در این منطقه بسیار است.

خرید سوغاتی از گرجستان

چوچخلا از سوغاتی های گرجستان که باید بخرید

چورچخلا از خوشمزه ترین و خاص ترین خوراکی های گرجستان می‌باشد که طعم‌ها و رنگ‌های مختلفی از آن را می‌توانید به عنوان سوغاتی تهیه کنید. چورچخلا علاوه‌بر خوراکی خوشمزه و سوغات گرجستان بودن به عنوان خوراکی مقوی که در آن از مغزهایی مانند فندق، کشمش و گردو و بادام استفاده می‌شود. برای درست کردن چوچخلا پس از به نخ کشیدن مغزهایی مانند فندق، گردو و کشمش این رشته‌ها را در آب انگور یا آب میوه‌های غلیظ دیگر فرو می‌برند و سپس آنها را آویزان می‌کنند تا خشک شوند.

مربا و عسل از دیگر محصولات گرجستان برای خرید سوغاتی

مرباهایی که در گرجستان وجود دارد از محصولات همین منطقه است مانند گرد، میوه کاج و فیجوا است که به عنوان یکی از محصولات خوب گرجستان برای خرید محسوب می‌شود.

:
:
:
آخرین اخبار