تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۶۱۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوراکی‌های مفید برای رشد مو‌ی کودکان
مصرف برخی خوراکی‌ها برای رشد موی کودکان مفید هستند و باید در برنامه غذایی آن‌ها گنجانده شوند.
 یکی از لذت‌های دوران بارداری این است که تصور کنید نوزاد شما چگونه خواهد بود و وقتی صحبت از مو‌های یک نوزاد تازه متولد شده می‌شود، هر کودکی متفاوت است.خوراکی‌های مفید برای رشد مو‌ی کودکان

برخی با گره‌های ضخیم به دنیا می‌آیند و برخی دیگر بدون مو هستند، البته نباید نگران نباشید، زیرا این مسئله کاملا طبیعی است،  اما اگر به دنبال راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به رشد مو کودک خود هستید، باید مصرف خوراکی‌های مفید را در برنامه غذایی فرزندتان بگنجانید.

ویتامین‌های E، C و A و ید اهمیت زیادی در رشد موی کودکان دارند و باید بدانید که کلم و بادام زمینی سرشار از ید و دیگر سبزی‌ها و آجیل‌های خوراکی سرخ نشده نیز منابعی غنی از ویتامین‌های A و C و E هستند.

سیلیس، آهن و کلسیم از دیگر مواد معدنی که مانع از ریزش موی کودکان می‌شوند به شمار می‌روند و میزان قابل توجهی از این مواد معدنی را می‌توان در جوی خام، پوست سیب‌زمینی، فلفل سبز و خیار پیدا کرد.

برش میوه‌های خشک‌شده طبیعی، آب آلبالو، گوشت، اسفناج، خرما و کشمش نیز از منابع غنی آهن هستند، البته شیر نیز به‌عنوان مهمترین منبع کلسیم محسوب می‌شود.

البته با همه این موارد پزشکان معتقدند ریزش اولیه موی نوزادان کاملاً طبیعی است و در شیرخواران نیز ضعیف‌بودن ریشه موی ناحیه پشت سر به دلیل سایش با بالش ایجاد می‌شود که این موضوع نیز قابل حل است.

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار