تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۶۱۲۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشکسوت فوتبال خوزستان: شکست مقابل انگلیس را باید فراموش کنیم
 پیشکسوت فوتبال خوزستان معتقد است که نتیجه بازی با انگلیس را باید فراموش کرد و به فکر ۲ دیدار مقابل ولز و آمریکا بود تا با روحیه بهتری به مصاف این ۲ تیم رفت.

مجید باقری نیا روز سه شنبه در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی مقابل انگلیس در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: خوردن ۶ گل در رقابت های جام جهانی که بالاترین سطح فوتبال دنیا است چندان جالب نیست.

وی افزود: کی روش تیم ما را برای نباختن به زمین فرستاد با این تفکر که راه های نفوذ تیم حریف را ببندد اما از بازیکنانی استفاده کرد که برخی از آنها سابقه بازی کردن کنار هم را نداشتند همچنین حضور بازیکنی مثل علی کریمی که مدت های طولانی از فوتبال به دور بوده، شاید یکی از اصلی ترین اتفاقات عجیب این بازی به شمار می رفت.

پیشکسوت فوتبال خوزستان گفت: دفاع کردن در مقابل فوتبال سرعتی انگلیس، یک نوع خودکشی است که ما آن را انجام دادیم. باید بپذیریم که تیم فعلی انگلیس آن تیم سنتی که بخواهد بازی را به کنار برده و با ارسال از جناحین به گل برسد، نیست.

وی ادامه داد: بازیکنان تیم فوتبال انگلیس متکی به تکنیک ناب و سرعت بالای خود بوده و هر کدام از آنها قادر هستند به راحتی یک یا ۲ بازیکن را از سر راه بردارند لذا نباید مقابل چنین تیمی دفاع مطلق انجام داد.

باقری نیا گفت: بعد از تعویض هایی که انجام دادیم و نفرات تهاجمی ما وارد میدان شدند، شرایط بهتر شد. ما با ترکیب اولیه خود چهار گل خوردیم ولی با ترکیب تهاجمی خود مقابل انگلیس ۲ بر ۲ کردیم و حتی می توانستیم گل سوم را بزنیم.

وی افزود: آقای کی روش باید از این تفکر خارج شود که مقابل هر تیمی می تواند با سیستم دفاع مطلق نتیجه گیری کند. درست است که هشت سال پیش توانستیم مقابل آرژانتین با ارائه یک فوتبال متکی به تکنیک و فیزیک، عملکرد خوبی داشتیم اما شرایط تیم انگلیس با آرژانتین کاملا متفاوت بوده زیرا آنها یک فوتبال کاملا تیمی متکی به سرعت ارائه می دهند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان اینکه باید از نتیجه بازی مقابل انگلیس درس بگیریم گفت: ۲ تیم ولز و آمریکا خیلی از انگلیس فاصله دارند لذا امیدوارم به بازیکنان توانمند و خلاق فرصت بیشتری داده شود تا بتوانیم دروازه آنها را باز کنیم. نقطه قوت و اقتدار تیم ملی در خط حمله است و بهترین بازیکنان ما تهاجمی هستند، امیدوارم این فرصت را در اختیارشان قرار دهند تا بتوانند شکست انگلیس را جبران کنند.

وی افزود: ما در دوره قبل تیم مراکش را بردیم مگر ولز بهتر از مراکش است؟ ما حتی در دوره های قبل آمریکا را هم شکست داده و نشان دادیم که می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. همه چیز ممکن است به شرط اینکه از توانمندی بازیکنان به نحو مطلوب استفاده شود.

گفتنی است تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر انگلیس ۶ بر ۲ مغلوب شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار