تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۶۱۲۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حدود ۲۱۰ پرونده حقوقی برای ورزش خوزستان
 مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ورزش استان حدود ۲۱۰ پرونده حقوقی در بخش قضایی دارد، گفت: به دنبال تشکیل شعبه شورای حل اختلاف و قضایی ورزش خوزستان هستیم تا مسائل و مشکلات مربوطه به خانواده ورزش خوزستان در همین شورا حل و فصل شود.

حمید بنی تمیم در جلسه هم افزایی با هدف ارتقا دانش کمی و کیفی کمیته های انضباطی هیات‌های ورزشی استان که امروز یکم آذرماه در محل اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در قانون اساسی به عنوان مهم ترین سند حقوقی کشور که به بررسی اساسی ترین امور مملکت ما می پردازد، در فصل سوم آن در کنار تعلیم و تربیت، تربیت بدنی و ورزش نیز گنجانده شده است و این جایگاه و اهمیت ورزش را در کشور و در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی نشان می دهد.

به گزارش ایسنا وی ادامه داد: فکر نمی کنم تاکنون چنین جلسه هم افزایی با هدف ارتقاء دانش کمی و کیفی کمیته های انضباطی برای هیات های ورزشی استان تشکیل شده باشد. ما به دنبال این مهم نیز به دنبال تشکیل شعبه شورای حل اختلاف و قضایی ورزش خوزستان هستیم که امیدوارم مسائل و مشکلات مربوطه به خانواده ورزش خوزستان در همین شورا حل و فصل شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان اینکه ورزش استان حدود ۲۱۰ پرونده حقوقی در بخش قضایی دارد، گفت: از جمله مواردی که با آن مواجه بودیم، برداشت حدود ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از حساب اداره کل ورزش استان بودیم که با تلاش صورت گرفته حدود ۹ میلیارد تومان از این مبلغ به حساب اداره کل برگشت داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گستردگی جامعه مخاطب ما و ضرورت هم افزایی در خصوص مسائل مختلف، باید بگویم هنوز خیلی از مربیان و مدیران ورزشی ما اهمیت بار حقوقی که به دوش آن ها است را نمی دانند. ما در دو، سه هفته پیش متوجه شدیم یک مربی آقا در یک شهرستان بدون این که دفترچه مربیگری داشته باشد، اقدام به آموزش کرده و یک شاگرد او که ۱۰ سال سن دارد آسیب جدی دیده است و شاگرد هم بیمه ورزشی نداشت. اتفاقاتی که هنوز هم در حال رقم خوردن است و باید همه اهالی ورزش به مسائل حقوقی آن، توجه داشته باشند.

بنی تمیم گفت: امیدوارم همه به گسترش فرهنگ آموزش و متوجه کردن عزیزان دست اندرکار ورزش به مسائل حقوقی که متوجه آنها است، کمک کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار