تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۶۱۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدل فعلی استقلال خوزستان نشانه‌ای از صعود به لیگ برتر ندارد
  یک مدیر فوتبالی با انتقاد از وضعیت فعلی استقلال خوزستان در لیگ یک، گفت: این تیم باید نقشه لیگ برتری شدن را پیدا کند.

صفرعلی جمالپور با بیان این که استقلال خوزستان مدل پورموسوی و مدیریت کیوان بابادی نتوانسته نشانه‌هایی از یک مدعی صعود به لیگ برتر را نشان دهد، اظهارکرد: استقلال این فصل آن طور که باید و شاید نتوانسته یک تیم مقتدر و مستحکم نشان دهند و این را جدول مسابقات تا پایان هفته چهاردهم لیگ یک نشان می دهد که شاگردان پورموسوی با ۳ برد و ۹ تساوی و ۲ باخت و  با کسب ۱۸ امتیاز در رده هشتم قرار دارند.

وی بیان کرد: استقلال در ۲ بازی اخیر خود مقابل خلیج فارس ماهشهر و چادر ملو اردکان که در قعر جدول جاخوش کرده اند به یک شکست بیرون از خانه و یک تساوی خانگی رسید و این نشان می‌دهد بازی در خانه یا خارج از خانه برای این تیم تفاوتی نداشته است. متاسفانه استقلال خوزستان با توجه به نتایجی که به دست آورده است شرایط خطرناکی در جدول مسابقات دارد و خطر نرسیدن به جمع مدعیان رسیدن به سهمیه لیگ برتر را احساس می‌کند.

این مدیر ورزشی عنوان کرد: در لیگ دسته اول، هم پول و هم امکانات وجود دارد؛ اما کیفیت بازی ها پایین و استقبال تماشاگران نیز کم است. ما در شرایط جنگ تحمیلی حتی ۴۰ هزار تماشاگر را هم در بازی ها دیده ایم. هواپیماهای عراقی می‌آمدند ولی کسی از ورزشگاه بیرون نمی‌رفت. متاسفم  استقلال خوزستان پرهوادار فوتبال خوزستان که روزگاری هزاران هوادار عاشق را به استادیوم می‌کشاند و فوتبال پویایی را به معرض نمایش می‌گذاشت در سال های گذشته دچار نوسان شده و حتی توان به دست آوردن پیروزی مقابل تیم قعر جدولی چادر ملو اردکان ۱۲ امتیازی را هم ندارد.

وی با بیان این که استقلال خوزستان نقشه لیگ برتری شدن را پیدا کند، ادامه داد: استقلال خوزستان اگر می‌خواهند در جمع مدعیان باقی بماند و سهمیه خوزستان را در مسابقات فصل آتی لیگ برتر افزایش دهد باید خود را از این وضعیت نابسامان رها کند و این را هم بگویم راه صعود به لیگ برتر فوتبال برای استقلال خوزستان، کسب نتیجه دلخواه مقابل حریفان در ادامه مسابقات است. شاگردان پورموسوی به خوبی از اهمیت دیدارهای باقی مانده با حریفان آگاه هستند و حق ندارند هیچ بازی را دست‌کم بگیرند و محکوم به برد خواهند بود.

جمالپور تاکید کرد: شرایط  استقلال به گونه ای است که مجموعه این باشگاه از اعم هیات مدیره، مدیر عامل، کادر اجرایی و فنی باید زنگ خطر را جدی بگیرند. باتوجه به نوع بسته شدن تیم، از استقلال و پور موسوی توقع زیادی داریم و هیچ کسی به جز خود استقلال در بالا بردن این سطح توقع مقصر نبوده است. حرف من این است که دوستان وضعیت نامطلوب نتیجه گیری را درک کنند و لطفا دیگر وعده ندهند که همه می دانند استقلال اکنون در مسیر ناامیدی قرار دارد. البته گروه ملی و بانک ملی در حال حاضر مسئول مستقیم این باشگاه هستند و با تمامی مشکلاتی که دارند در این مقطع تمام قد از این باشگاه حمایت کرده اند.

وی همچنین در خصوص اوضاع و احوال فوتبال خوزستان، عنوان کرد: وقتی تیم های خوزستانی در همه رده های سنی در لیگ های مختلف نتیجه نمی گیرند قلب من درد می گیرد و یکی از مشکلات آدم هایی هستند که خودشان فوتبالی اند اما وقتی وارد تیم داری می شوند مشکلی حل نمی کنند. یکی از مشکلات ما مدیریت فوتبال ما است. مدیریت فوتبال را باید به دست آدم هایی داد که عمرشان را در فوتبال گذاشتند سپرد. متاسفانه از فوتبال خوزستان، فقط نامی مانده و بی‌توجهی به بچه‌های بومی یکی از دلایل عقب‌ماندگی آن به شمار می‌رود. هر روز حسرت سال‌های گذشته را می‌خوریم و اگرچه به لحاظ استعداد فوتبالی غنی و تراز اول هستیم اما این به تنهایی کافی نیست، بلکه نیاز به کمک سرمایه گذاران است. معتقدم کمک هایی که تاکنون به تیم های فوتبال مردمی شده از سوی مسئولان شهری و استانی بوده که به نوعی مُسکن موقتی است.

مدیر عامل سابق باشگاه استقلال خوزستان دلیل ضعف فرهنگی در فوتبال ما را نگاه مدیریت کلان ورزش عنوان کرد و گفت: ورزش ما در نتیجه گیری خلاصه شده است و به مسائل فرهنگی توجهی نمی شود. در تمام دنیای فوتبال اعتراض وجود دارد و این موضوع جزیی از فوتبال است، البته نوع اعتراض‌ها متفاوت است. در این جا صندلی   می‌شکنند یا آتش می زنند و بعد هم به درون زمین پرتاب می کنند یا این که از شعارهای رکیک که تن هر فرد را می لرزاند استفاده می کنند. اعتراض، عصبانیت و خشم رفتارهایی هستند که در همه جای دنیا وجود دارد اما  اعتراض‌ها در فوتبال ایران نسبت به جاهای دیگر پرخاشگرانه است. ما باید روی این مسائل نیز متمرکز شویم و با خود بگوییم چرا این قدر هواداران ما در ورزشگاه‌ها واکنش نشان می دهند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار