تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۶۰۹۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته باثبات طلا و سکه
 فعال بازار طلا گفت: هفته گذشته قیمت طلا و سکه ثبات داشت و داد و ستد با روال عادی در جریان بود.

محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا طی هفته گذشته اظهارداشت: بهای انس جهانی طلا روز گذشته ۱۷۶۵ دلار بود که نسبت به ابتدای هفته هفت دلار کاهش داشت.

وی افزود: این هفته نوسانات نرخ ارز ادامه داشت اما در پایان تقریبا به قیمت‌های اولیه روزهای نخست هفته بازگشت.

فعال بازار طلا بیان کرد: قیمت سکه طرح قدیم و طرح جدید هرکدام در پایان هفته در مقایسه با ابتدای هفته۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و سکه طرح قدیم در کانال ۱۵ میلیون تومان و سکه طرح جدید در کانال ۱۶ میلیون تومان معامله می‌شد.

وی ادامه داد: قیمت نیم سکه و ربع سکه در آخرین معاملات تغییری نداشت و به ترتیب با بهای هشت میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله می‌شد، سکه‌های یک گرمی نیز ۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشت و به سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای بیان کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز روز پنجشنبه ۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان بود و تغییر قیمت نداشت، بهای هر گرم طلای آب شده یک میلیون و ۴۸۹ هزار تومان رسید و تغییر قیمت نداشت.

به گفته این فعال صنفی نرخ ارز اوایل هفته در بازار آزاد ۳۵ هزار و ۱۵۰ تومان بود و در طول هفته به ۳۵ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش یافت اما در آخرین روز معاملات مجددا به ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش یافت یعنی به طور متوسط ۱۵۰ هزار تومان تغییر نرخ ارز داشتیم .

محمد کشتی آرای اظهار داشت: حباب سکه در پایان معاملات ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ابتدای هفته یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود و پایان هفته به یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

این فعال بازار افزود: این هفته بازار طلا و ارز تغییر چندانی نداشت و بیشتر ثبات بر بازار حاکم بود و این نیز به دلیل انتشار اوراق قرضه سکه در بازار بورس کالا بود و تعادل در بازار را به همراه داشت.

کشتی آرای پیش‌بینی کرد که تا اواسط هفته آینده افزایش قیمت نداشته باشیم و قیمت‌ها ثابت خواهد بود.

به گفته وی معاملات به صورت عادی جریان دارد و متقاضی برای سکه زیاد نیست.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار