تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۶۰۹۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین شیوه مصرف مکمل بی سی ای ای (BCAA)
 

BCAA از جمله مکمل‌هاییه که میتونه با اثرگذاری شگفت‌‌انگیزی که تو فرآیند ساخت عضله‌ها داره برای خیلی از ورزشکارا مهم و اساسی باشه. مصرف این مکمل‌ها یا تأمین اسیدهای آمینه ضروری شاخه‌دار موجود تو این ماده میتونه به بدن شما کمک کنه که عضله‌های قوی و حجیم رو حفظ و تقویت کنه. از طرفی ترمیم عضله‌های آسیب‌دیده هم از مزایای دیگه این مکمل‌هاس که خیلی‌ها از اون غافل نمیشن. BCAA حاوی اسیدهای آمینه شاخه‌دار و ضروری مثل لوسین، والین و ایزولوسینه که میتونه خیلی از نیازهای بدن رو تأمین کنه. اما جالبه بدونین که حتی مصرف این مکمل‌ها هم باید در ساعات طلایی و ویژه‌ای انجام بشن. دراین‌صورت می‌تونین انتظار تأثیرگذاری بیشتری رو از این مکمل‌ها داشته باشین. اما این اوقات طلایی کدومن و چجوری باعث میشن که شما عضلات قدرتمندتر و حجیم‌تری داشته باشین؟! نکته مهم اینه که این اوقات رو بشناسین و از مصرف مکمل‌هایی مثل BCAA غافل نشین.

بدن شما همیشه به مقادیری از اسیدهای آمینه ضروری مثل لوسین، ایزولوسین و والین نیاز داره. این مونومرها میتونن میزان خستگی جسمی و ذهنی شما رو تو شرایط مختلف کم کنن و از طرفی به کاهش چربی‌های مازاد بدن کمک میکنن. درواقع وجود این ذرات تو بدن باعث میشه که فرآیند چربی‌سوزی با قدرت و کیفیت بیشتری انجام بشه و از طرفی به کاهش وزن منجر میشه که این برای افراد علاقه‌مند خیلی مناسبه! جالبه بدونین مصرف به‌موقع این مکمل‌ها میتونن شما رو تو تأمین انرژی مورد نیاز در طول تمرین هم کمک کنن. به‌همین دلیل ورزشکارایی که این مکمل‌ها رو مصرف میکنن میتونن طولانی‌تر و سنگین‌تر فعالیت کنن.

مصرف این مکمل‌ها میتونه مقدار قند خون و انسولین بدن‌تون رو افزایش بده. انسولین ماهیت آنابولیک داره و میتونه تو متابولیسم بدنی نقش پررنگی داشته باشه. درواقع افزایش انسولین خون میتونه سوخت مورد نیاز برای فعالیت‌های مختلف مخصوصا برای تمرینات سخت ورزشی رو تأمین کنه. درواقع یکی از دلایلی که توصیه میشه همراه با مکمل BCAA آب زیادی نوشیده بشه اینه که با بالا رفتن فرآیند سوخت‌وساز بدنی، نیاز به آب بیشتر برای سلول‌ها هم تأمین بشه. مصرف این مکمل‌ها قبل و بعد از تمرینات ورزشی به شما کمک می‌کنه تقویت و ترمیم عضلات رو با کیفیت بالاتری انجام بدین.

یکی از توصیه‌هایی که برای مصرف مکمل‌های BCAA انجام میشه، همراه کردن اونا با مکمل‌های دیگه‌ است. درواقع ترکیب اسیدهای آمینه شاخه‌دار مختلف میتونه به شما کمک کنه که فرآیند عضله‌سازی رو با کیفیت بالاتری انجام بدین. جالبه بدونین سنتز پروتئین‌ها توسط mTOR انجام و درواقع هدایت میشه که کاملا در کنترل سطح انرژی ATP و اسیدهای آمینه مختلف از جمله لوسین موثر هستن. درواقع میشه گفت با افزایش میزان ATP یا اسیدهای آمینه ضروری BCAA سطح mTOR هم افزایش پیدا میکنه و باعث افزایش فعالیت اون میشه که درنهایت به سنتز پروتئین‌های بیشتری منجر میشه.

 

با افزایش سطح فعالیت‌های mTOR انتظار میره که سنتز پروتئین‌های ضروری بدن با سرعت و کیفیت بیشتری انجام بشه. این مسئله هم زمانی اتفاق میفته که سطح انرژی یا ATP به‌شدت افزایش پیدا میکنه که متأثر از مصرف مکمل‌های BCAA مخصوصا در زمان‌های طلاییه. به‌همین خاطر مصرف این مکمل‌ها در زمان‌های خاص باعث میشه که سطح انرژی و درواقع فعالیت mTOR کنترل بشه و درنهایت به افزایش پروتئین‌سازی و ساخت عضلات کمک میکنه.

هدف اصلی تمرینات سخت ورزشی اینه که بتونن سطح انرژی و درواقع ATP رو افزایش بدن که بتونن mTOR را فعال کنن یا فعالیت اونو افزایش بدن. به‌همین خاطر یکی از دلایل مصرف مکمل‌هایی مثل BCAA مشخص میشه که درنهایت به افزایش سطح انرژی و بهبود وضعیت ساخت پروتئین و عضلات منجر میشه. از طرفی افزایش فعالیت پروتئین‌سازی نیازمند انرژیه که باید از طریق مصرف مواد مغذی نظیر اسیدهای آمینه ضروری BCAA تأمین بشه. شما با مصرف این مکمل‌ها در زمان‌های درست و به‌ شیوه‌های صحیح می‌تونین انتظار تأثیرگذاری بالایی رو داشته باشین.

جالبه بدونین همراه کردن مکمل‌های BCAA با مواد مغذی زیادی مثل کراتین میتونه تأثیرگذاری اونا رو چندین برابر کنه. درواقع این مواد انرژی فوق‌‌‌العاده زیادی رو مهیا میکنن که برای خیلی از فعالیت‌های سنگین فیزیکی کاملا مناسبه و حتی میتونه مقادیری از اون برای نیازهای بدن به‌کار گرفته بشه. کراتین میتونه برای بازسازی انرژی مورد استفاده قرار بگیره. درواقع این مکمل میتونه به شما کمک کنه که سطح انرژی مورد نیاز برای تمرین‌های سخت رو حفظ کنین و درنهایت به ساخت پروتئین‌های ضروری بدن و عضلات کمک موثری میکنه. به‌همین دلیل مصرف اون همراه با BCAA توصیه میشه.

یکی دیگه از مکمل‌ها به اسم سیترولین مالات یا CM میتونه سطح انرژی شما رو تأمین کنه. مصرف حدود 6 گرم از این مکمل‌ها به‌صورت ترکیبی با BCAA میتونه به شما تو تأمین انرژی مخصوصا هنگام تمرین‌های ورزشی کمک موثری کنه. مصرف این مواد حتی میتونه به شما کمک کنه که خستگی کمتری رو موقع ورزش تجربه کنین. حضور این مکمل تو رژیم‌های غذایی به شما در تأمین 30 درصد بیشتر انرژی کمک موثری میکنه.

جهت خرید مکمل بی سی ای ای با تخفیف ویژه به این سایت سر بزنید.

:
:
:
آخرین اخبار