تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۲۶۰۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از علی‌حسینی نشنیدم که مخالف زمان برگزاری لیگ باشد/خوزستان از قطب‌های وزنه‌برداری کشور است

 سرپرست فدراسیون وزنه برداری با اشاره به مصدمیت رسول معتمدی در مرحله اول لیگ برتر، گفت: تاکید داریم در مسابقاتی که ملی پوشان حضور دارند کادر فنی تیم ملی بالای سر وزنه‌برداران باشند.

سجاد انوشیروانی در حاشیه مجمع انتخاب رئیس هیات وزنه برداری خوزستان که امروز ۲۶ آبان ماه در اهواز برگزار شد اظهار کرد: یک مجمع بسیار عالی بود که اصلاً حواشی نداشت و صاحب یک رقابت بسیار خوب بودیم. البته هر جایی که رقابت باشد شاید کمی حواشی هم وجود داشته باشد اما در این مجمع حواشی ندیدیم. به آقای قرشی تبریک می گویم و امیدوارم در سومین دوره حضور در هیات خوزستان موفق تر از سال های قبل کار کند.

  وی ادامه داد: استان خوزستان برای ما بسیار حائز اهمیت است زیرا این استان یکی از استان های قطب در رشته وزنه برداری کشور است و با توجه به باشگاه های بسیار خوبی که دارد رونق دهنده لیگ و مسابقات مختلف است. به همین دلیل نیز انتظار از این استان بالا است و ما هم در کنار هیات تلاش می کنیم تا بتوانیم به اعتلای روزافزون این رشته در خوزستان کمک کنیم.

سرپرست فدراسیون وزنه برداری گفت: مطمئن باشید باید تلاش کنیم تا وزنه برداری استان خوزستان به شرایط ایده آل سال های قبل خود برگردد. در کنار عزیزان هیات خوزستان با تمام توان خواهیم بود تا انشاءالله روزهای خوبی را برای وزنه برداری این استان رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه وزنه بردرای یک رشته زمان بر است، عنوان کرد: از بدو حضورمان در فدراسیون سعی کرده ایم اردوهای تیم های ملی در هر دو بخش آقایان و بانوان منظم و قوی برگزار شوند و اعزام ها به مسابقات نیز به صورت مرتب انجام شوند. همچنین مسابقات جهانی کلمبیا انتخابی گزینشی رسمی المپیک نیست و انتخابی رسمی با برگزاری دو مسابقه در سال آینده و سال المپیک خواهد بود. ما تلاش می کنیم برای اوزان مدنظر کادر فنی و کمیته فنی بهترین شرایط را مهیا کنیم تا در کسب سهمیه حداکثر نتایج مورد انتظار مردم را به دست آوریم.

انوشیروانی در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وزنه زدن ملی پوشان در لیگ برتر و اینکه سرمربی تیم ملی اعلام کرده است که با برگزاری لیگ در این مقطع زمانی مخالف بوده است، گفت: از سرمربی تیم ملی این صحبت را نشنیده ام اما به هر حال وزنه برداران در این زمان در اوج آمادگی بودند و سطح رقابت لیگ نیز آنچنان بالا نبود. از نظر حرفه ای باید تقویم داشته باشیم و حتماً باید به تقویم عمل کنیم. حضور بازیکنان در لیگ و متعاقب آن مسابقات جهانی می توانست تدبیری را از طرف تیم ها و کادر فنی داشته باشد اما به نظر من پیش آمدن مصدومیت برای هر ورزشکاری طبیعی و عادی است و حتی اگر لیگ هم نبود ورزشکاران باید در شرایط ماکزیمم تمرین قرار می گرفتند تا شرایط خوبی داشته باشند و با شرایط ایده آل در مسابقات موفق شوند. ضمن اینکه معتمدی که در جریان لیگ مصدوم شد یا هر ورزشکار دیگری در هر ثانیه در معرض خطر است زیرا طرف مقابل وزنه بردار پولاد سرد است.

سرپرست فدراسیون وزنه برداری یادآور شد: معینی که یک وزنه بردار بسیار خوب و بااستعداد ما است همان طور که می دانید مچ پایش پیچید زیرا هنگام جهش، چسب پایش به زمین چسبیده بود و او حواسش نبود. به هر حال این اتفاقات طبیعی است و حتی شاید در تمرین هم برای ورزشکار رخ بدهد. خود ما هم تاکید داریم در مسابقاتی که ملی پوشان حضور دارند کادر فنی تیم ملی بالای سر وزنه برداران باشند.

وی ادامه داد: کارهای پزشکی رسول معتمدی را شخصا باقدرت پیگیر هستم و بعد از مصدومیتی که برایش پیش آمد خودم او را به دکتر بردم و تلاش می کنیم در اسرع زمان رسول معتمدی را بازگردانیم.

انوشیروانی در پاسخ به این سوال که با توجه به تمایل اداره کل ورزش و جوانان برای میزبانی از مسابقات جام فجر این میزبانی به استان داده خواهد شد؟ گفت: هر استانی که بتواند این کار را انجام دهد برای ما حسن است اما شاخصه هایی را تبیین کرده ایم که حتماً باید آن استان همه این شاخصه ها را که مطابق استانداد جهانی است داشته باشد. هر استانی حتی خوزستان بتواند میزبان شود با فراغ بال کمک می کنیم تا میزبان خوبی باشد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار