تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۲۶۰۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهکارهایی برای بازگشت استقلال خوزستان به لیگ برتر
 یک کارشناس فوتبال معتقد است، هنوز استقلال خوزستان برای بهبود شرایطش در لیگ یک جهت صعود به لیگ برتر زمان دارد.

کرمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص علت نتایج سینوسی استقلال خوزستان در لیگ یک کشور، اظهار کرد: استقلال خوزستان برای حضور در لیگ یک امسال با مدیریت کیوان بابادی با تیم خوبی راهی مسابقات شد؛ هم برنامه های آقای بابادی برای لیگ برتری شدن تیم کامل بود و هم شرایط و امکانات مالی و سخت افزاری لازم برای این تیم فراهم شد. استقلال خوزستان با برگزاری یک اردوی پیش فصل خوب کار خود را برای رسیدن به هدفش آغاز کرد. ضمن اینکه بهترین بازیکنان لیگ یک نیز گلچین و در این تیم شاغل شدند.

وی ادامه داد: این تیم در زمان مناسبی بسته شد و می توان گفت بخش اول اقدامات مدیرعامل این باشگاه به خوبی انجام شد و تا آنجایی که اطلاع دارم تمام بازیکنان مدنظر آقای پورموسوی به جز یکی، دو نفر که اگر در لیگ یک می ماندند و گزینه اولشان استقلال خوزستان بود، همگی جذب شدند. بنابراین استقلال خوزستان از همان روز اول این انتظار را به وجود آورد که می تواند مجدداً لیگ برتری شود زیرا مدیرعامل این باشگاه با فراهم کردن تمام شرایط لازم سنگ تمام گذاشته بود.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: اینکه چه اتفاقی می افتد که نتایج استقلال خوزستان برخلاف اینکه با شرایط ایده آل راهی مسابقات شد خوب نیست می تواند به چند دلیل باشد؛ من بازی های این تیم را از نزدیک دیده ام و استقلال خوزستان خلق موقعیت و مالکیت توپ را دارد، اما وقتی تیمی را با تمام گزینه های خوب جمع می کنی اتفاقی که رخ می دهد این است که سایر تیم ها با شرایط متفاوتی مقابل این تیم ظاهر می شوند و امسال این شرایط برای استقلال خوزستان رقم خورد و حتی وقتی تیم ها مقابل استقلال به تساوی می رسیدند فکر می کردند به برد دست پیدا کرده اند زیرا استقلال خوزستان ذهنیتی ایجاد کرده بود که تنها برای صعود بسته شده است که همین موضوع به استقلال ضربه زد و بعد هم شرایط روحی روانی این تیم تحت تأثیر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اینکه استقلال خوزستان چند هفته متوالی به تساوی می رسید و نمی توانست با این همه بازیکن خوب که دور هم جمع شده بودند به برد برسد شرایط روحی و روانی استقلال خوزستان را برهم زد و به نظرم در این برهه کسی نبود که به بازیکنان این تیم القا کند که برای خیلی از تیم های بزرگ پیش می آید که هفته ها نمی برند و اینکه استقلال خوزستان نباخته بود برای این تیم امیدواری ایجاد نکرده بود. پس معتقدم از نظر روحی روانی فردی در استقلال خوزستان نبود که این تیم را جمع کند. 

کرمی خاطرنشان کرد: آقای پورموسوی باید استقلال خوزستان را از نظر روحی روانی جمع می کرد که اگر به این صورت می شد مطمئناً می توانستند به بردهای خوبی برسند. ضمن اینکه استقلال خوزستان وقتی دچار فشار شد کمی موضوع را به سمت داوری مسابقات برد که همین نیز روی شرایط این تیم تأثیر گذاشت. همچنین به نظر من خود آقای پورموسوی هم با توجه به بازیکنانی که داشت باورش نمی شد که در چند هفته ابتدایی لیگ رنگ برد را نبیند و خود او هم از نظر روحی و روانی تحت تأثیر چنین شرایطی قرار گرفت و شوکه شده بود.

این کارشناس فوتبال بیان کرد: به نظر من الان هم اتفاقات خاصی نیفتاده است زیرا لیگ یک، یک لیگ فرسایشی است و در حال حاضر استقلال خوزستان با صدرنشین لیگ ۱۰ امتیاز فاصله دارد و هنوز به نیم فصل دوم هم نرسیده اند. منظور من این است اگر این تیم بتواند از نظر روحی روانی مشکل خود را حل کند و در ادامه بتواند دو برد متوالی کسب کند شرایطش متفاوت می شود. در اینجا لازم است یک مثال هم بزنم؛ زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس شد، پرسپولیس تا جایگاه چهاردهم و پانزدهم جدول پیش رفت و چند هفته رنگ برد را ندیده بود و در آن برهه پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس بسته بود و حتی همه می دانستند با توجه به تعداد محدود بازیکنان این تیم، تعویض های اول تا سوم برانکو کدام بازیکنان هستند. اما در آن  زمان آقای برانکو خیلی دست به تغییر ترکیب تیم نزد و شرایط روحی و روانی تیم را حفظ کرد اما من در بازی هلی استقلال خوزستان دیده ام که سرمربی تیم برای اینکه به برد برسد دائماً تغییر تاکتیک می دهد و در کمتر بازی یک ترکیب ثابت از این تیم دیده می شود که البته این هم به خاطر فشاری است که به روی کادر فنی وجود دارد.

وی افزود: به هرحال چون از بیرون به استقلال خوزستان القا می شود که چرا نمی برید این تیم از نظر روحی روانی تحت تأثیر قرار گرفته است. به نظر من استقلال خوزستان نه تنها برای بردن آمادگی ندارد، بلکه برای گل نخوردن هم آمادگی ندارد و همین باعث می شود مقابل خلیج فارس ماهشهر یک گل بچگانه دریافت کند و شکست بخورد. به هر حال اگر استقلال خوزستان از نظر روحی روانی و ثبات در تاکتیک به شرایط خوبی برسد می تواند به لیگ برتر صعود کند. در حال حاضر فشار روی سرمربی  و کادر فنی به خاطر اینکه استقلال خوزستان به نتایج لازم نرسیده است وجود دارد اما باز هم معتقدم با حل شدن مشکلاتی که به آنها اشاره داشتم این تیم می تواند به موفقیت برسد و امیدوارم آقای روشنایی سرپرست استقلال که یک وزنه در این تیم است بتواند به بهتر شدن شرایط کمک دهد.

کرمی عنوان کرد: من معتقدم استقلال خوزستان می تواند به شرایط خوب خود برگردد و همان طور که گفتم دو برد متوالی می تواند و بهتر شدن روحیه اعضای تیم، به استقلال کمک کند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار