تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۶۰۴۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش نحوه بازی تخته نرد به زبان ساده + چند تکنیک برتر
 بازی تخت نرد را می توان یکی از بازی های کهن ایرانی دانست که قدمت آن به 2000 سال قبل از میلاد بر می گیرد. در این بازی می توانید تجربه جدیدی از شانس و استراتژی را داشته باشید. اگر بازیکن خوش شانسی باشید اما اصول حرفه ای بازی را یاد نداشته باشید ممکن است بازی را به حریف واگذار کنید. در مقابل اگر تکنیک های بازی را به خوبی فرا گرفته باشید اما در برخی موقعیت ها بدشانسی بیاورید ممکن است شکست بخورید.


وسایل موردنیاز بازی استراتژیک تخته نرد

یادگیری قوانین تخته نرد نیازمند تمرینات عملی مستمر است. بنابراین قبل از هر اقدامی باید یک تخته نرد، مهره و تاس تهیه کنید تا بتوانید هنگام بازی قوانینی که یاد گرفتید بکار ببندید. تخته نرد همچون سایر بازی های فکری از اصول و قوانین خاصی پیروی می کند. برای تجربه یک بازی حرفه ای و هیجان انگیز لازم است بر قوانین بازی تخته نرد مسلط شوید. برای یادگیری قوانین تخت نرد باید وسایل اولیه بازی (تخته نرد، 24 عدد مهره و 2 عدد تاس) تهیه کنید و قوانین را به صورت عملی در بازی به کار ببندید. در این مقاله شما را با نحوه بازی تخته نرد و مهمترین اصول و قواعد آن آشنا خواهید کرد تا به راحتی بتوانید بازی دو نفره تخته نرد هیجان انگیز خود را آغاز کنید.

تکنیک های پیروزی در بازی

در این بازی مانند هر بازی فکری دیگری باید بتوانید روش برنده شدن را یاد بگیرید. زیرا باخت های متوالی در این بازی می تواند شما را از ادامه بازی دلسرد کند. بنابراین یادگیری روش ها و تکنیک های پیروزی در بازی می تواند شما را برای ادامه بازی بیشتر تشویق کند. همه ما برای برنده شدن در این بازی تلاش می کنیم اما اگر از ابتدا روشهای برد در بازی را فرا نگرفته باشیم طبیعتا در آخرین لحظات بازی شکست خواهیم خورد. برای آنکه با تکنیک های حرفه ای تخته نرد آشنا شوید بهتر است مقاله آموزش حرفه ای تخته نرد https://shahrefekr.ir/professional-backgammon-training/ را مطالعه کنید تا طریقه بازی تخته نرد را به خوبی فرا بگیرید.

تلفیق شانس و استراتژی

نحوه بازی تخته نرد به چند عامل بستگی دارد. شانس و استراتژی دو عامل اصلی در بازی تخته نرد است که هریک از بازیکنان را در حین بازی به چالش می کشد. در برخی از موقعیت ها شانس کارساز است و در برخی از مواقع باید با تاکتیک و استراتژی پیش رفت تا بتوان بر بازی مسلط شد. حساسیت بازی از آنجایی آغاز می شود که تلفیق دو عامل متضاد با یکدیگر هریک از بازیکنان را به چالش می کشد و آنان را بین دو عامل ارادی و غیر ارادی قرار می دهد.


کدام بازیکن برنده است؟!

این بازی توسط 2 نفر انجام می شود و هریک از بازیکنان نیاز به 15 مهره دارند. همچنین برای شروع و ادامه بازی به 2 جفت تاس نیاز داریم. صفحه تخته نرد از 24 مثلث تشکیل شده است که هریک از مثلث ها محل قرارگیری مهره ها می باشند. نحوه بازی تخته نرد به این صورت است که باید همه مهره های خود را در انتها به صفحه خانه منتقل کنید و مهره ها را از صفحه بازی خارج کنید. هر بازیکنی که بتواند زودتر مهره های خود را به خانه منتقل و از آنجا به خارج از زمین ببرد برنده این بازی است.

بازی چگونه آغاز می شود؟

در بازی تخته نرد صفحه ای در اختیار داریم که خانه های آن به صورت قرینه در مقابل بازیکنان قرار گرفته است. مهره های تخته نرد با چینشی خاص و به صورت قرینه روی خانه ها قرار می گیرند و بازی با تاس اندازی آغاز می شود. شما باید برای شروع بازی اصول چینش و چیدمان تخته نرد را یاد داشته باشید. بازیکنان مهره های خود را در جهت مخالف و به شکل یک نعل اسب حرکت می دهند و بازی به این شکل ادامه پیدا می کند. شروع بازی با تاس است و تمامی حرکات مهره ها وابسته به اعداد تاس می باشد.

اگر خوش شانس باشید یا در انداختن تاس مهارت داشته باشید می توانید از حریف خود جلو بزنید. درست است که در تاس اندازی عامل شانس دخیل است اما بازیکنی که از هوش بیشتری برخوردار است می تواند با تاس اندازی حرفه ای خوش شانسی را از آن خود کند. با یک چرخش تاس می تواند برنده به بازنده و بازنده به برنده تبدیل شود. بنابراین حرکات و چرخش تاس را جدی بگیرید و سعی کنید تاس را به کنترل خود درآورید. در هنگام انداختن تاس باید به این نکته توجه داشته باشید که اگر تاس روی مهره قرار بگیرد یا از صفحه تخته خارج شود نمی توانید آن تاس را بازی کنید و باید مجدد تاس بیاندازید.

در حین حرکت مهره ها در صفحه بازی باید مهره ها را به گونه ای حرکت دهید که در خانه هایی قرار بگیرند که توسط دو یا چند مهره حریف اشغال نشده باشند. به عبارتی دیگر به خانه هایی که بیش از دو مهره حریف در آن قرار دارد نمی توان وارد شد. این خانه ها توسط مهره های مخالف بسته شده اند و ورود به آنان ممنوع است. شما تنها می توانید به خانه هایی وارد شوید که یا خالی باشند یا توسط یک مهره حریف اشغال شده باشند و یا خانه هایی باشند که مهره های خودتون در آن قرار دارد. به این خانه ها نقاط باز صفحه بازی می گویند. گاهی اوقات نمی توان اعداد تاس را بازی کرد. در این حالت تا حد امکان اعداد تاس را بازی کرد و تاس را به حریف داد.

نحوه خروج مهره ها از زمین بازی

زمانی که بازیکن موفق به جمع کردن مهره ها در صفحه خانه خود شد می تواند به تدریج مهره های خود را از زمین بازی خارج کند. اما اگر با اعداد تاس نتواند مهره ای را از زمین خارج کند باید مهره های داخل زمین را بازی کند تا زمانی که اعداد مناسب برای خروج از زمین بازی بدست آید.

دو بازیکن سعی می کنند در آخرین مرحله مهره های خود را از زمین بازی خارج کنند. در این مرحله شانس و مهره های جفت می تواند بسیار کمک کننده باشد. گاهی ممکن است دو بازیکن همپای هم مهره های خود را از زمین خارج کنند و تنها با یک اختلاف برنده از بازنده مشخص شود. به طور مثال شما می توانید تنها با وجود یک مهره حریف در زمین بازی او را به پذیرش شکست وادار کنید.


جمع بندی

حال که با نحوه بازی تخته نرد آشنا شدید می توانید وارد این بازی هیجان انگیز شده و از بازی دو نفره تخته نرد لذت ببرید. شاید نحوه بازی تخته نرد دوستان و اطرافیان شما با این روش تفاوت هایی داشته باشد. اما به طور کلی از اصول مشترکی پیروی می کنند که در بالا بدان اشاره شد. تخته نرد را می توانید به عنوان بهترین هدیه تولد مردانه به مرد زندگی خود تقدیم کرده و او را در روز تولدش شگفت کنید. تخته نرد هدیه ای خاص و لاکچری است که اگر با نحوه بازی تخته نرد نیز آشنا باشید می توانید هر مدلی را که میپسندید از فروشگاه شهر فکر سفارش دهید. اگر اطلاعات بیشتری درباره هدیه تولد خاص و لاکچری ویژه آقایون می خواهید اینجا کلیک کنید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۱
0
1
من قبلا کمی با قوانین بازی تخته نرد آشنا بودم اما نحوه بازی تخته نرد نمیدونستم که از کجا باید شروع کنیم و چه تکنیک هایی داره ممنون بابت مقاله خوبتون
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
0
0
نحوه چیدمان مهره های تخته نرد هم توضیح میدین لطفا
:
:
:
آخرین اخبار