تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۶۰۴۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بهترین تیم‌ملی تاریخ فوتبال ایران را داریم/ باید دلال بزرگ داشته باشی تا مربیگری کنی!

 یک مربی فوتبال معتقد است تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ فوتبال کشور است.

عبدالله ویسی با بیان این که تیم ملی ایران یکی از بهترین تیم‌های ملی تاریخ فوتبال کشور است، اظهار کرد: تیم ملی در حال حاضر هم تجربه بین‌المللی دارد و هم از بازیکنان باتجربه، لژیونر و سطح اول فوتبال دنیا برخوردار است که می‌توانند در جام جهانی بسیار مثمرثمر باشند.

مردم ایران فقط با صعود تیم‌ملی خوشحال می‌شوند

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم ما دیگر خوشحال نیستند که به جام جهانی رفته ایم و باید از مرحله گروهی صعود کنیم تا این مردم خوشحال شوند؛ یعنی هیچ چیزی مردم ما را خوشحال نمی‌کند و مثل قبل نیست که مقابل رقیبی در جام جهانی یک تساوی بگیریم و مردم برای خوشحالی به خیابان‌ها بیایند. حتی اگر با سه تساوی هم از جام جهانی خارج شویم مردم خوشحال نمی شوند، پس باید از مرحله گروهی صعود کنیم.

این مربی فوتبال با بیان این که تیم ملی ایران صد درصد پتانسیل صعود از گروه خود را دارد، ادامه داد: به طور مثال در لیگ برتر ایران مردم انتظار دارند فلان تیم قهرمان شود و اگر نشود اذیت می‌شوند. حتی ممکن است همین تیم به سهمیه آسیایی هم برسد اما چون قهرمان نشده است هوادارانش ناراحت هستند چون فقط قهرمانی را می‌خواستند. در حال حاضر نیز مردم ایران فقط انتظار صعود تیم ملی را دارند زیرا سه، چهار بار به جام جهانی رفته‌ایم و برگشته‌ایم.

فدراسیون به خواسته‌های کی‌روش توجه خاص دارد

وی خاطرنشان کرد: وقتی تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی انجام می‌شود و مجددا کی‌روش را می‌آورند یعنی هدف مسوولان فدراسیون نیز صعود از مرحله گروهی است و به نظرم امکانات لازم هم برای تیم ملی فراهم بوده است و فدراسیون به خواسته‌های کی‌روش توجه خاصی دارد و هر چه خواسته را انجام داده تا تنها تیم از این مرحله صعود کند.

ویسی با بیان این که من فکر می‌کنم ایران بتواند از انگلیس امتیاز بگیرد، گفت: از طرفی معتقدم آمریکا و ولز نمی‌توانند رقبای سرسختی برای ایران باشند. در دنیا روی تیم انگلیس بیشتر از آمریکا و ولز حساب می‌کنند و از طرفی تیم ایران هم بازیکنانی دارد که دنیا روی آن‌ها حساب می‌کند و امیدوارم از این بازیکنان نهایت استفاده برای رسیدن به موفقیت صورت بگیرد. درست است در فوتبال دنیا گروه آسان در جام جهانی نداریم اما معتقدم با تمرکز بالا و انرژی بسیار مثبت از سوی مردم ایران حتما از گروهش صعود خواهد کرد.

یک مدیرعامل در حال دور زدن مردم خوزستان است

وی در ادامه نیز درخصوص وضعیت نامناسب تیم‌های خوزستانی در لیگ برتر فوتبال عنوان کرد: متاسفانه تیم‌های خوزستانی وضعیت مناسبی ندارند و فولاد با آن همه هزینه‌ای که داشته برای مردم قابل احترام نبوده است و در لیگ یک هم به جز استقلال ملاثانی دو تیم دیگر شرایط خوبی ندارند. همین استقلال ملاثانی هم از نظر مالی از شرایط خوبی برخوردار نیست و به طور حتم طی هفته‌های آینده به مشکل برخواهد خورد. امیدوارم مسوولان خوزستانی فکری به حال تیم‌های فوتبالی استان کنند. معتقدم یک مدیرعامل و یک باشگاه در حال دورزدن مردم خوزستان هستند و متاسفانه برخی، مردم خوزستان را گول می‌زنند هرچند خوشبختانه این مردم آنقدر باهوش هستند که دیگر گول نمی خورند.

گروه رسانه‌ای من در فولاد قوی نبود

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین درباره حضور کوتاه مدتش در این تیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه فصل گذشته که به فولاد آمدم هیچ کسی از من حمایت نکرد و گروه رسانه‌ای من آنقدر مثل بقیه مربیان قوی نبود که برای من کاری انجام دهد. به نظر من حتی زمانی که فولاد از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرد سه باخت متوالی نداشت اما الان سه هفته متوالی شکست می‌خورد و کسی حرف نمی‌زند. البته یک روز مفصل در خصوص فولاد صحبت خواهم کرد و اکنون چون این تیم وضعیت خوبی ندارد ترجیح می دهم خیلی درباره اتفاقات فصل گذشته صحبت نکنم. متاسفانه کارشناسان، مدیران و مفسران ما نیز در خصوص وضعیت فعلی فولاد صحبت نمی‌کنند و من هم به مردم خوزستان و تیم باشگاه فولاد احترام می‌گذارم و سکوت می‌کنم.

حق من اخراج از فولاد نبود

وی ادامه داد: البته هنوز هم معتقدم فصل گذشته پس از رُشدی که تیم فولاد داشت حق من در آن برهه اخراج نبود و هنوز هم خیلی‌ها معتقدند من آن زمان نباید از فولاد کنار گذاشته می‌شدم؛ مگر می‌شود بعد از یک برد و یک تساوی مربی را اخراج کرد؟ فصل گذشته در هفته سوم تیم مس رفسنجان را که در اوج آمادگی بود در اهواز شکست دادیم و تمام اعضای هیات مدیره ما در وی‌آی‌پی نشسته بودند اما یک نفر از آن‌ها به رختکن نیامد تا به بازیکنان تبریک بگوید و یکی به من نگفت ویسی خسته نباشی که تیم از بحران خارج شد. آن ها منتظر بودند که آن شب مساوی کنیم یا ببازیم تا من را اخراج کنند. دست‌های پشت پرده را که تمام مردم خوزستان می‌دانند و ضمن این که ۴، ۵ بازیکن هم وجود داشت که چندان بازی نمی‌کردند و مردم هم اطلاع دارند. در نهایت آن اتفاقات ناگوار رخ داد و من نمی‌خواهم با این حرف‌ها الان جو فولاد را خراب کنم اما واقعا حق من این بلایی نبود که سر من آوردند. از فصل گذشته تاکنون درباره تیم فولاد حرفی نزده بودم و الان هم به گفتن همین حرف‌ها بسنده می‌کنم.

باید دلال بزرگ داشته باشی تا مربیگری کنی!

ویسی خاطرنشان کرد: به هر حال بعضی‌ها به هر قیمتی مربیگری می‌کنند؛ در این فوتبال باید یک آدم مطرح پشت سرت باشد یا یک دلال بزرگ داشته باشی تا بتوانی کار کنی، من هیچ کدام را نداشتم. مردم بروند رزومه من را ببینند و با بقیه مربیان که شارلاتان بازی در می آورند مقایسه کنند. من فرزند خوزستانم اما متاسفانه فصل گذشته در فولاد من را لِه کردند و یک خوزستانی را از فوتبال کنار گذاشتند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار