تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۶۰۳۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنگ نرم همه جانبه علیه جمهوری اسلامی نشانه اقتدار ایران است

 امام جمعه دزفول جنگ نرم جهانی علیه جمهوری اسلامی را نشانه قدرت و اقتدار ایران دانست و گفت: این جنگ نیز با حضور ملت و بصیرت مقام معظم رهبری ناکام خواهد ماند.

 حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) به جایگاه ایران در نظم نوین جهانی اشاره و اظهار داشت: کشورهایی که ادعای کدخدایی دنیا را دارند نیز در نظم نوین جهان کنشگری دارند اما باید بدانند جایگاه آنها در عرصه بین الملل مانند قبل نخواهد بود.
وی گفت: تحقیقات کارشناسان بین الملل در خصوص تحولات کنونی در جهان نشان می دهد ایران بازیگر تاثیرگذار عرصه بین الملل به ویژه عرصه هایی مانند انرژی، نظامی و فناوری خواهد بود.
خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه نبرد فنی و علمی شدیدی بین ایران و غرب در جریان است گفت: ابهت غرب با اقتدار ایران شکسته شده و در گفتمان نیز ایران دکترین مقاومت را در جهان آغاز کرده است.
وی ادامه داد:با کمک نیروی هوافضای سپاه موفق به ساخت موشک های قاره پیمای میانبرد پنج هزارو ۵۰۰ کیلومتر تا ۱۲ هزارو ۵۰۰ کیلومتر شدیم که جایگاه ایران را در نظم نوین جهانی نشان می دهد.
خطیب جمعه  دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز به انتخابات اسرائیل اشاره کرد و گفت: تندی و جنگ طلبی نخست وزیر اسرائیل نابودی اسرائیل را تسریع خواهد کرد .
حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه همه این اتفاقات با برجام گره خورده اظهارداشت: غرب می خواهد برجام را به عنوان عامل فشار علیه ایران باقی بگذارد ولی باید بداند ما دستاوردهای هسته ای را به برجامی که آینده اش مشخص نیست بر باد نخواهیم داد.
امام جمعه دزفول افزود: آمریکا  از مهار ایران عاجز مانده و یکی از دلایلی که اغتشاشات اخیر را در کشور رقم زدند نیز همین است .دشمن خوابهای زیادی برای ما دیده ولی توطئه های دشمن با حضور ملت ایران و رهبری های مقام معظم رهبری ختثی خواهد شد.
خطیب جمعه دزفول ضمن هشدار نسبت به نفوذی های دشمن گفت:  در همه جا نفوذی ها توطئه می کنند لذا ملت ایران باید بیدار باشد.
وی با بیان اینکه جنگ ترکیبی و شناختی از سوی دشمنان علیه ایران به راه افتاده است گفت: دشمنان در عرصه های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، مجازی، تکنولوژی،  حقوق بشری، رسانه ای، دفاعی

و نظامی تمام توان خود را به کار گرفته  و توطئه های بسیاری اجرا کردند و در  واقع  در این جنگ نرم تمام دنیا در مقام جمهوری اسلامی ایستاده است.

بزرگنمایی اغتشاشات در فضای مجازی

حجت الاسلام قاضی دزفول به وقایع و اغتشاشات اخیر نیز اشاره کرد و گفت: این وقایع  در فضای مجازی بزرگنمایی شده است در حالی که در واقع کار بسیار حقیر و ناچیز است و تفاوتها بسیار زیاد  است،  سطح سواد رسانه ای جامعه باید ارتقا یابد  و مردم تحت تاثیر حقه های فضای مجازی قرار نگیرند. 
وی با بیان اینکه شاهد بزرگترین خشونت و وحشی گری ها در اغتشاشات هستیم گفت: معترضان شعار مرگ بر  دیکتاتور سر می دهند در حالی که رفتارهای به شدت دیکتاتوری دارند، می گویند شعار مرگ ندهید ولی خودشان بیشترین شعار مرگ سر می دهند.
خطیب جمعه دزفول بیان داشت: بخاطر تصمیمات غلط در دوران کرونا، موبایل و تبلت به دست دانش آموزان دادیم و همین امر زمینه را برای نفوذ دشمن مهیا کرد، زمانی که  مدارس کل دنیا باز بود در کشور ما به بهانه کرونا تمام برنامه های فرهنگی از جمله  تجمع ها، نمازجمعه و دیگر برنامه های فرهنگی تعطیل شدند و دشمن در این زمان ذهن جوانان و نوجوانان را مسموم کرد.
وی افزود: در این مدت فرهنگ در جامعه به حاشیه برده شد و بستر برای دشمن فراهم گردید و در واقع جوانان بمباران رسانه ای شدند. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: به طور متوسط هر صد ثانیه یک دروغ از شبکه ای ضدایرانی فارسی زبان پخش می شود و مردم بمباران رسانه ای می شوند، باید مماشات را کنار گذاشت و عوامل اصلی و اثرگذاری که در این خصوص دستگیرشدند به سرعت مجازات و به دست قانون سپرده شوند و از ترفند فشار دشمن برای جلوگیری از  آشوب نباید هراسید.
وی گفت: دشمن به دنبال خسته کردن نیروهای امنیتی است و می خواهد به هر قیمتی شده این موضوع را کشدار کند تا در موقعیت مناسب ضربه خود را بزند، کاسه صبر مردم لبریز شده زیرا بسیجیان و روحانیان وحشیانه به شهادت می رسند.
وی تاکید کرد: همه اراذل و  اوباش باید به عنوان مفسد فی الارض و قاتل محاکمه و به سزای عمل خود برسند.

گرامیداشت هفته کتاب 

خطیل جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز هفته کتاب و کتابخوانی را گرامیداشت و گفت: باید زیرساخت های کتابخوانی در کشور فراهم شود این یک واجب دینی است و انس با کتاب روی شخصیت انسان تاثیر و موجب فرهیختگی می شود .
وی خواندن مجموعه پنج جلدی قهرمان من را به نمازگزاران  توصیه و از حضور مردم و دانش آموزان دزفول در حماسه ۱۳ آبان قدردانی کرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: حضور حماسی مردم در اهپیمایی ۱۳ آبان نشان داد نمی توانند مردم را با آشوبگران همراه کنند، دشمن هم  از چنین حضوری  متحیر شده بود.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز، سالگرد ارتحال ملکوتی آیت اله سید محمدحسین طباطبایی از مفسران بزرگ جهان شیعه را گرامیداشت و گفت: تفسیر المیزان حاصل دستاورد آیت اله طباطبایی و  یک ذخیره فرهنگی ارزشمند  است .
وی همچنین سالگرد رحلت علامه محمدتقی جعفری  و حاج حسن تهرانی مقدم و شهید مهدی زین الدین را نیز تسلیت گفت و افزود: باید نسل جوان را با سرمایه های بی بدیل جامعه آشنا و اجازه نداد دشمن سوء استفاده کند .
به گزارش ایرنا پایگاه مقاومت بسیج کوی طالقانی دزفول که موفق به کسب مقام استانی شده در آیین نماز جمعه دزفول تجلیل شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار